fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Dóri   /  Amikor az online marketinges offline-ra vált – Így hozd ki a maximumot a szabadságodból!

Ha a közösségi média számodra nem csupán szórakozás, hanem a munkád része is, nehéz eltávolodni tőle és nyugodt szívvel szabadságra menni. Ez igaz akkor is, ha egyszemélyes vállalkozásod van, vagy ha egy 15 fős csapat tagja vagy.

Éppen ezért a mentális egészséged szempontjából fontos, hogy időnként el tudj szakadni ettől a folyamatos online jelenléttől.

Jelöld ki magadnak az időt, amikor kikapcsolódsz, offline módra váltasz, hogy felfrissülve és inspirációval telve térhess vissza a dolgos hétköznapokhoz. 7 tippet adunk, hogy ezt minél könnyebben megvalósíthasd.

 

  1. Tervezd meg és időzítsd előre a tartalmakat!

A jól megérdemelt pihenés előfeltétele, hogy minden posztodat előre megírd és időzítsd. Sokkal nyugodtabb leszel, ha a távolléted alatt dolgoznak helyetted a posztjaid anélkül, hogy ehhez be kellene kapcsolnod a számítógépet. Az időzítés a következetes stratégiai tervezéshez is elengedhetetlen. A Facebooktól kezdve az Instagramon át a Pinterestig időzítsd a posztokat, és élvezd, hogy neked már nincs több dolgod, maximum elmerülni egy újabb Netflix sorozatban.

Extra tipp: Időzíts pár posztot arra az időszakra is, amikor már nem leszel szabadságon, ezzel időt hagyva magadnak, amíg újból fel tudod venni a munka fonalát.

 

  1. Válassz egy kapcsolattartót!

Engedd meg magadnak, hogy időnként átadd a gyeplőt. Akár csapatban, akár egyedül dolgozol, célszerű kijelölnöd egy személyt, aki a távollétedben nyomon tudja követni a közösségi oldalakat. A megfelelő személy megtalálása segít, hogy a dolgok zökkenőmentesen menjenek, és akkor se legyen semmi gond, ha az utolsó pillanatban történik valami változás.

Szabadúszóként is megteheted ezt, válassz egy virtuális asszisztenst, vagy nézz körül az ismeretségi körödben, kire tudnád rábízni a munkát egy rövid időre. Ha megteheted, akár a közösségi oldalakon is jelezheted, hogy egy ideig kevésbé leszel aktív.

 

  1. Rendszerezd a dokumentumokat!

A jó szervezés a stresszmentes pihenés alapja. Dokumentálj minden kulcsfontosságú munkafolyamatot, és tárold biztonságosan a jelszavakat. Sokszor úgy érezheted, hogy a közösségi médiával a nap 24 órájában kell foglalkozni, de a rendszerezéssel sok utolsó pillanatos feladatodat megkönnyítheted.

A dokumentumokat megoszthatod Google Drive-on vagy bármilyen projektkezelő eszközben, amit a munkatársaiddal használsz.

 

  1. Tedd egyértelművé a távollétedet!

Hozd munkatársaid vagy ügyfeleid tudomására, hogy mikor leszel távol és mikor nem tudnak elérni. Nem kell bocsánatot kérni, és bűntudatot sem kell érezned magad emiatt. Az egészséges munkavégzésbe bele kell férnie, hogy időnként feltöltődjünk. Az időnkénti távollét növeli a hosszú távú motivációt és produktivitást a munkahelyen.

  1. Töröld a közösségi média alkalmazásokat!

Drasztikus lépésnek tűnhet letörölni az összes közösségi média appot a mobilodról, de csodákat tehet a mentális egészségeddel. Ha törlöd őket, megszűnik a kísértés a folyamatos görgetésre. Amint visszatértél a munkába, újból telepítheted őket.

Ha teljes napokra nem tudsz elszakadni a közösségi médiától, jelölj ki idősávokat, amikor engedélyezed magadnak a használatukat.

 

  1. Fixáld le a visszatérésed utáni megbeszéléseket!

Mielőtt belevetnéd magad a szabadságba, egyeztesd munkatársaiddal vagy ügyfeleiddel, hogy a visszatérésed után mikor tudnak veled ismét kapcsolatba lépni. Figyelj arra, hogy hagyj magadnak egy kis időt, és ne rögtön az első napod reggelén tarts meetinget mindenkivel.

 

  1. Felejtsd el a folyamatos megosztást!

A valódi pihenéshez az kell, hogy ténylegesen eltávolodj a közösségi médiától. Lehet, hogy rengeteg élmény ér a szabadságod alatt, de nem kell mindent rögtön megosztanod az Instagramon. Próbáld meg élvezni a pillanatot, és elengedni a folyamatos megosztás iránti vágyat.

 

Forrás: Later

Fotók: Unsplash