fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Dóri   /  Hogyan szerezz Instagram követőket 2021-ben?

A havonta több mint 1 milliárd felhasználóval, rendkívül okos algoritmussal és számos kreatív profillal rendelkező Instagram tökéletes platform, ha minél több követőt szeretnél.

Ha 2021-es céljaid között szerepel, hogy márkád még nagyobb népszerűségre tegyen szert Instagramon, használd a következő módszereket.

 

  • Készíts IGTV sorozatot!

Az IGTV előretörése 2021-ben is folytatódik, ezért ha eddig nem foglalkoztál vele, most érdemes lesz belevágnod. Egy IGTV sorozattal kreatív módon tudsz kapcsolatba lépni a követőiddel, és még szélesebb körben érheted el a felhasználókat. Gondold végig, hogy a követőbázisodat milyen hosszabb videós tartalmak érdekelnék, és ez alapján találd ki a témádat. A videós tartalmak nagyobb elköteleződést, ezáltal pedig még több követőt hozhatnak.

 

  • Legyél befogadó és sokszínű!

Kezdd azzal, hogy feliratokat készítesz a videós tartalmaidhoz. Sokan eleve hang nélkül nézik a videókat, és ott vannak a hallássérültek is, akiknek óriási segítséget nyújthatsz a feliratokkal. A különféle társadalmi célok melletti kiállás segít, hogy még szélesebb körben érhesd el a felhasználókat, akik potenciális követőid, vásárlóid lehetnek.

 

  • Dolgozz mikroinfluencerekkel!

Ha még tovább szeretnéd bővíteni közönségedet, a magas követőszámmal rendelkező influencerek helyett működj együtt mikroinfluencerekkel. Ők azok, akik az elkötelezettség és az elérés legjobb kombinációját kínálják. A Later PR és Influencer menedzsere, Chrissy Abram szerint: „A mikroinfluencerekkel történő partneri kapcsolat által valóban elkötelezett közönség érhető el anélkül, hogy harcolni kellene a figyelmükért.”

A mikroinfluencereknek általában kevesebb szponzorált tartalmuk van, és valamilyen speciális érdeklődési kör miatt váltak ismertté.

 

  • Hozz létre hiteles és megosztható tartalmakat!

Az egyik legjobb módszer az emberek nagyobb csoportjának eléréséhez, ha tartalmaid hitelesek és megoszthatóak. A felhasználók megoszthatják posztjaidat az Instagram Storyban vagy üzenetben. Amikor követőid úgy érzik, mintha a barátaid lennének, természetesebbnek veszik, hogy továbbítsák egy-egy posztodat. Az Instagram algoritmusa előnyben részesíti a sok elkötelezettséggel bíró bejegyzéseket, ez pedig egyenes út ahhoz, hogy még több követőd lehessen.

  • Népszerűsítsd Instagram posztjaidat más platformokon is!

Az úgynevezett keresztpromóció jó lehetőség arra, hogy más felületeken is népszerűsítsd Instagram posztjaidat, ezzel pedig még több új emberhez érhess el. 2021-ben leginkább a TikTok és a Pinterest lesz az a két felület, amit érdemes lesz ezekhez a megosztásokhoz használnod.

Készítsd TikTokon olyan tartalmat, amelyben megmutatod, hogy milyen posztjaid vannak Instagram felületeden, és helyezd el a bemutatkozásodban Instagram profilod elérhetőségét.

Ugyanígy érdemes összekötnöd Instagram fiókodat a Pinterest profiloddal is, ahol szintén nagyon jó lehetőség kínálkozik arra, hogy a posztjaidat megoszthasd, átterelve a forgalmat Instagram oldaladra.

Ha sem a TikTok, sem pedig a Pinterest nem az a felület, ahol el tudod érni a követőidet, akkor sem kell lemondanod erről a lehetőségről. Említsd meg Instagram profilodat webhelyeden, hírleveledben, Facebookon, Twitteren, YouTube-on vagy a podcast csatornádon.

 

  • Írj hosszabb szövegeket!

A képek alá írt hosszú szövegek már 2020-ban is jól teljesítettek Instagramon, ez a trend tovább folytatódik 2021-ben is. Míg korábban csak a látvány számított az Instagramon, a követők manapság már egyre többet szeretnének megtudni a márkákról, profilokról, túl azon, hogy milyen minőségű képeket posztolnak.

2021-ben egy átlagos poszt szövege 405 karakter lesz, ami átlagosan 65-70 szó. Az influencerek elsőként ugrottak erre a trendre, a hosszabb bejegyzésekkel nagyobb betekintést tudtak nyújtani a világukba. Ezt a márkák is felismerték, és egyre inkább kihasználják a hosszabb posztokban rejlő lehetőségeket. Minél többet osztasz meg magadról Instagramon, annál erősebb, nagyobb és elkötelezettebb közösséget tudsz kialakítani.

 

  • Készíts élő tartalmakat!

A videó az Instagram jövője, az Instagram Live pedig az egyik legjobb módszer arra, hogy még több követőd lehessen 2021-ben. Az Instagram Live – ahogy a neve is mutatja – egy élő, szerkesztés nélküli bejelentkezés, amihez a közönség valós időben szólhat hozzá, vagy tehet fel kérdéseket.

A tartalmi lehetőségek száma végtelen: készíthetsz heti bejelentkezéseket, játékokat vagy oktatóanyagokat, de ugyanúgy bemutathatod a termékeidet vagy szolgáltatásaidat is.

 

  • Indíts kihívást vagy játékot!

Mind a márkák, mind pedig az influencerek felismerték, hogy egy érdekes kihívás vagy egy játék elindítása számos új követőt vonzhat. Tervezd meg a részleteket, és kreálj a kihívásodhoz egy saját hashtaget. Szervezz játékokat, amikkel aktivizálni tudod a követőidet.

 

  • Legyen saját hashtaged!

Egy saját hashtag nemcsak arra jó, hogy minél több emberhez eljuss általa, hanem te magad is rákereshetsz, és megtalálhatod a mások által megosztott és a hashtageddel ellátott posztokat. A saját hashtag egyedi és lehetőleg egyszerű: lehet a márkaneved, egy termék, esemény vagy kampány neve.

 

  • Hozz létre mémeket!

Készíts olyan mémeket, amik jól rezonálnak a közönségeddel. A márkák felismerték a mémek erejét saját identitásuk építésében, a termékek iránti érdeklődés növelésében és a több követő megszerzésében. Ha úgy érzed, hogy a mémek nem férnek bele esztétikai szempontból a profilodba, próbáld ki például a Canva sablonjait.

 

  • Hozz létre egyedi Instagram Story filtereket!

Az egyedi filterek előnye, hogy ha valaki használja őket, a nézők láthatják, ki hozta létre azt és saját maguk is kipróbálhatják. Az általad alkotott filterek így más felhasználók számára is elérhetővé válnak, te pedig kreatív módon akár új követőkre is szert tehetsz.

 

  • Használd ki az együttműködésekben rejlő erőt!

Hasonló gondolkodású márkákkal összefogva új közönség elé tárhatod saját profilodat. Az együttműködéseknek köszönhetően még többen fedezhetik fel tartalmaidat, és nagyobb eséllyel fognak téged is követni.

Jess Ruhfus, a Collabosaurus alapítója így vélekedik erről: „A márkák együttműködése hihetetlenül hatékony lehet. Tapasztalataink szerint az együttműködések megduplázhatják az organikus elérést bármilyen pénzkidobás nélkül, és akár 25-ször olcsóbbak, mint a hirdetések.”

 

Forrás: Later

Fotók: Pexels