fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Dóri   /  5 tény az Instagram algoritmusáról

Az Instagram algoritmusával kapcsolatban számos tévhittel találkozhatsz, de ideje elfelejteni őket és inkább a tényekkel foglalkozni. Lássuk, hogy milyen tények igazak az Instagram algoritmusára!

 

  1. tény: Minden fióktípust (személyes, üzleti és alkotói) egyformán kezel

Szeretnél üzleti profilra váltani, de tartasz tőle, hogy ez hatással van az elköteleződésre? Ne aggódj, az Instagram megerősítette, hogy minden fióktípus algoritmusát egyformán kezeli.

Valójában minden az egyéni felhasználóktól függ. Ha rendszeresen osztasz meg tartalmakat, nagyobb az esély rá, hogy jobban tudsz szerepelni a hírfolyamban.

 

  1. tény: Minden komment számít

Az egyik legrégebbi mítosz az Instagram algoritmusával kapcsolatban, hogy nem veszi figyelembe a 3 szónál rövidebb kommenteket. Valójában minden hozzászólás számít, még akkor is, ha csak 1-2 emojiból áll.

A kommentek az Instagram algoritmusa szempontjából fontos mutatók, ezért tartsd szem előtt, hogy mindig válaszolnod kell a megjegyzésekre. Ez nemcsak aktívvá teszi a beszélgetéseket az egyes posztjaid alatt, de egyben meg is mutatja a követőidnek, hogy odafigyelsz rájuk és fontos számodra a véleményük.

 

  1. tény: A posztolás utáni 30 perc nem meghatározó a rangsorolás szempontjából

A posztokat az Instagram algoritmusa nem sorolja előrébb csak azért, mert nagyobb elkötelezettséget kapnak az első 30 percben. Az algoritmus azokat a felhasználókat értékeli, akik rendszeresen foglalkoznak a tartalmaikkal, ami azt jelenti, hogy 30 percen túl is érdekes maradhatsz.

Ettől függetlenül érdemes akkor megosztani a posztjaidat, amikor a követőid a legaktívabbak. A posztok időzítésekor vedd figyelembe, hogy melyik az az időpont, amikor nagyobb eséllyel éred el a követőidet és hamarabb reagálnak a tartalmadra.

  1. tény: A fotók és a videók egyenlő bánásmódban részesülnek

Az Instagram algoritmusa nem tesz különbséget a fotós és a videós posztok között. Ezzel szemben a felhasználók által leginkább kedvelt tartalomtípusokat rangsorolja: ha valaki több időt tölt el videók nézésével, akkor valószínű, hogy több videós tartalom jelenik meg a hírfolyamában.

Érdemes minél több videót megosztani, hiszen azok fogyasztása hosszabb időt vesz igénybe, így a követők több időt töltenek el egy-egy posztodnál.

 

  1. tény: A hamis interakciók nem számítanak

A fenntartható elkötelezettség kialakításának legjobb módja az, ha egy profil hiteles és átlátható. Magyarul nem működik, ha valaki ki szeretné játszani a rendszert például megvásárolt lájkokkal vagy álprofilokkal.

A hamis interakciók gyűjtése helyett sokkal célravezetőbb és hatékonyabb egy valódi kapcsolat kiépítése a követőkkel.

 

Forrás: Later

Fotók: Pexels