fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Vivi   /  10 online marketing mutató, amelyet mérned kell

A mérés az, ami a marketinget tudományossá, nem pedig babonává teszi. Sok üzleti tulajdonos számára a marketing felesleges kiadás – olyan dolog, amire csak akkor lehet pénzt költeni, ha a költségvetés elég rugalmas ahhoz, hogy azt ki tudja elégíteni. Ugyanis a marketing befektetésének megtérülése sok esetben kiszámíthatatlan. Lehet, hogy hirdetésed nagy sikert aratott, új érdeklődő ügyfelek ezrei árasztanak el, vagy látszólagos bukás, elpazarolva az időd és a pénzed.

 

A szilárd mutatók betekintést nyújtanak a kiszámíthatatlanság ezen akadályának leküzdésére. Ha csak most indulsz, vagy át kell alakítanod meglévő marketingstratégiád, mindenképpen ismerkedj meg a következő 10 marketing mutatóval:

 

  1. Összes látogatás. Fő webhelyednek elsődleges célpontnak kell lennie az ügyfelek és a potenciális ügyfelek számára, de mérheted az összes látogatást is a stratégiája szempontjából releváns helyeken, például a kattintásonkénti fizetés kampány céloldalán. Az összes látogatás számának megmérése „nagy képet” ad arról, hogy kampányod mennyire hozza a forgalmat. Ha azt észleled, hogy a számaid egyik hónapról a másikra csökkennek, akkor meg kell vizsgálnod az egyik marketingcsatornád, hogy kiderítsd, miért. Egészséges, folyamatos kampányban arra kell számítanod, hogy a látogatások száma folyamatosan növekszik.

 

  1. Új munkamenetek. A Google Analytics mutatója, az új munkamenetek teljes száma megmondja, hogy a webhely látogatói közül hány új és hány visszatérő. Ez egy jó mutató ahhoz, hogy megmondja, hogy webhelyed elég vonzó-e ahhoz, hogy ösztönözze az ismételt vásárlókat, valamint, hogy mennyire hatékonyak a tájékoztatási erőfeszítéseid. Például, ha jelentősen megváltoztatod webhelyed felépítését vagy tartalmát, és csökken a visszatérő látogatók és az új látogatók aránya, ez azt jelezheti, hogy webhelyed elveszíti hatékonyságát a több látogatás indokolásában.

 

  1. Csatorna-specifikus forgalom. A Google Analytics „Akvizíció” szakaszában található csatornaspecifikus mutatók szegmentálják a forgalmat a kiindulási pont alapján. Ez különösen hasznos egy teljes körű digitális marketing kampánynál, mert az „összes látogatás” nem tudja jelezni, hogy mely csatornák teljesítenek jobban. A négy fő csatorna, amelyet figyelni kell:

 

a) „Közvetlen”, amely megmondja, hogy hány ember látogatta meg közvetlenül a webhelyed;

b) „Hivatkozások”, amelyek külső linkeket tartalmaznak más webhelyekről;

c) „Organikus”, amely magában foglalja azokat a látogatókat, akik keresés után megtaláltak, és;

d) „Közösségi”, amely magában foglalja azokat a látogatókat, akik a közösségi médián keresztül találtak meg. Ez kiváló módja annak, hogy felmérd a SEO, közösségi média marketing, tartalommarketing és hagyományos marketing kampányok erősségeit.

 

  1. Visszafordulási arány. A visszafordulási arány megmutatja, hogy a látogatók hány százaléka hagyja el a webhelyed, mielőtt tovább vizsgálná azt. Például, ha egy potenciális látogató megtalálja a kezdőlapot, miután rákeresett, és elhagyja az oldalt, mielőtt bármilyen más linkre kattintana, akkor úgy tekintik, hogy „visszapattant”. Általában azt szeretné, ha a visszafordulási arány a lehető legalacsonyabb lenne, mert minél több időt tölt valaki a webhelyeden, annál valószínűbb, hogy konvertál és értelmes műveletet hajt végre. A magas visszafordulási arány azonban nem feltétlenül rossz dolog.

 

  1. Összes konverzió. A teljes konverzió az egyik legfontosabb mutató az általános marketingtevékenység jövedelmezőségének mérésére. Bár sokféleképpen meg lehet határozni a konverziót (például lead-űrlap kitöltése, fizetés adatai kitöltése egy e-kereskedelmi webhelyen stb.), a konverziókat mindig számszerűsíthető győzelemnek tekintik a marketingszakember szemében. Közvetlenül mérheted a konverziókat a webhelyeden, annak felépítésétől függően, vagy beállíthatsz egy célt a Google Analytics szolgáltatásban az előrehaladás nyomon követésére. Az alacsony konverziós számok oka lehet a rossz tervezés, a gyenge kínálat vagy a látogatók egyéb érdektelensége.

 

  1. Lead to Close Ratio. Ez kevésbé a marketing erőfeszítéseinek mértéke, és inkább az értékesítési siker mércéje, de fontos megérteni a befektetés teljes megtérülésének összefüggésében. Az értékesítés hatékony és sikeres nyomon követése nélkül a marketingből származó potenciális ügyfelek haszontalanok lehetnek. Ez a mutató könnyen meghatározható: egyszerűen oszd el az összes értékesítés számát a leadek teljes számával, és kapsz egy olyan arányt, amely meghatározza az értékesítési sikert a marketing erőfeszítéseitől függetlenül. Ha alacsony a bezárási arányod, a bevétel csökkenése vagy a túlköltekezés csak az eredménytelen végső értékesítési stratégiák következménye lehet.

 

  1. Ügyfélmegtartási arány. Az ügyfelek megtartását nehéz lehet mérni, ha a vásárlási ciklusa hosszú, vagy ha vállalkozásod általában csak egyszeri értékesítés körül forog. Az előfizetésen alapuló szolgáltatások, az e-kereskedelmi platformok és a legtöbb hagyományos vállalkozás azonban mérheti az ügyfelek megtartását, kiszámítva, hogy az ügyfelek hány százaléka tér vissza a vállalkozásodhoz, hogy újra vásároljon. Az alacsony ügyfélmegtartási mutató egy nem vonzó termék vagy szolgáltatás tünete lehet, vagy a hiányzó ismeretterjesztő programok jelzése. Az ügyfélmegtartás szintén fontos tényező az ügyfél átlagos értékének kiszámításához.

 

  1. Vásárlói érték. Az ügyfél értéke nehezen kiszámítható mutató. Ez nem fogja megmondani az értékesítés vagy a marketing erőfeszítéseinek egészségét, de hasznos lesz a befektetés teljes megtérülésének meghatározásában. Ez hasznos lehet az éves vállalati célok kitűzésében is. Átlagos vásárlói értékednek megállapításához figyelembe kell venned az összes olyan értékesítést, amelyet az átlagos ügyfél kezdeményez a kapcsolata során. A startupoknál ennek kiszámítása lehetetlen, de ésszerű becslést generálhat az ügyfelenként évente várható tranzakciók száma alapján.

 

  1. Leadenkénti költség. A leadenkénti költség függ az egyes leadgeneráló csatornákhoz használt stratégia típusától, tehát sokkal specifikusabb mutató, mint néhány korábban tárgyalt „nagy kép” adat. A leadenkénti költség kiszámításához vedd figyelembe a választott kampány átlagos havi költségét, és hasonlítsd össze az adott csatornával azonos időszakban generált leadek teljes számával. Például, ha 500 USD-t költöttél hirdetésre egy kattintásonkénti fizetés kampányhoz, és ugyanabban az időszakban összesen 10 konverziót értél el, akkor a leadenkénti költség 50 USD lesz. Feltétlenül vedd figyelembe a „láthatatlan” költségeket, például a kezelési időt, az indítási költségeket és a perifériás költségeket.

 

  1. A beruházás várható megtérülése. A befektetés megtérülése (ROI) a legfontosabb tényező minden egyes marketingkampányban, mert ez bizonyítja jövedelmezőségét. A pozitív megtérülés azt jelenti, hogy marketingstratégiád hatékony, míg a negatív megtérülés komoly kiigazítási igényt jelez. A kampány megtérülésének kiszámításához összehasonlítod a leadenkénti költséget a lead és a bezárás arányával, és összehasonlítod ezt az értéket az átlagos ügyfélértékkel. Például, ha leadenként 50 dollárt fizetsz, és a leadek 50 százalékát lezárod, akkor 100 dollárt fizetsz minden sikeres új ügyfélért. Ha az átlagos vásárlói érték meghaladja a 100 dollárt ebben a példában, akkor profitot termeltél, és marketing kampányod sikeresnek tekinthető.

 

Ezeknek a mutatóknak a rendszeres ellenőrzése pontos információkat nyújt neked digitális marketingkampányod állapotáról. Az idő múlásával finomíthatod taktikádat, alaposan megvizsgálhatod, hogy mely stratégiák működnek a legjobban és miért, és stabil marketing ritmust eredményez, amely elegendőnél több leadet generálhatsz marketing költségeidnek fedezésére és jelentős profit elérésére.

 

Forrás: https://medium.com/swlh/10-online-marketing-metrics-you-need-to-be-measuring-5d9202a8d53e