fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Dóri   /  5 trükk, amivel megszólíthatod a Z generációt 2021-ben

Az 1996 és 2010 között született Z generációnak nem elég, ha csak el akarsz adni egy terméket, ezek a fiatalok olyan márkákhoz vonzódnak, amelyek valóságosak. A Z generáció tagjai kreatívak, merészek és számos trend megalkotása fűződik hozzájuk TikTokon és az Instagram Reels felületen. Ennek köszönhetően kicsit más megközelítést igényelnek, mint például az Y generáció. Ebből a bejegyzésből kiderül, hogy hogyan szólíthatod meg a „digitális szakértők” generációját.

Kik a Z generációsok?

Fiatalok, értenek a legújabb technológiákhoz és érdeklik őket a társadalmi problémák. Igazi digitális bennszülöttek, akik okostelefonnal, internettel és közösségi médiával nőttek fel. Nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan márkáktól, akik valamilyen értéket képviselnek, befogadóak és erős online közösséggel rendelkeznek.

Ha korábban nem gondolkoztál el azon, hogy megszólítsd a Z generáció tagjait is a marketingstratégiáddal, a 2021-es év egy jó lehetőség lesz erre. Hozz létre olyan tartalmakat, amikkel a Z generációt is megszólítod, anélkül, hogy a jelenlegi követőidet elidegenítenéd.

 

  1. Fogalmazz meg egyértelmű értékeket és küldetést!

A Z generációt célzó marketing előtt fontos, hogy a márkád megalapozza az értékeit és a küldetését. Miután ezt megtetted, hatékony kommunikációval tudsz leginkább kapcsolódni a Z generációhoz.

Néhány olyan téma, ami a Z generációt érdekli:

  • LMBTQ-jogok: A McKinsey felmérése szerint a Z generációsok 60%-a vallja, hogy az azonos nemű párok is fogadhassanak örökbe gyerekeket.
  • Sokszínűség: A Pew Research felmérése alapján kiderül, hogy a Z generációsok 60%-a szerint a faji és etnikai sokszínűség jót tesz a társadalomnak.
  • Társadalmi felelősségvállalás: A Forbes cikkéből megtudhatjuk, hogy a Z generáció 70%-a előnyben részesíti vásárlásai során az olyan vállalatokat, amelyeket etikusnak tart.

 

  1. Legyél átlátható!

A Z generáció alapos kutatómunkát végez: belemerülnek a weboldalad tanulmányozásába, végiggörgetik a közösségi média felületeidet, elolvassák a megjegyzéseket és a véleményeket. A vállalati kultúra fontos a Z generáció számára, ezért egy márkának külsőleg és belsőleg is ugyanazokat az értékeket kell képviselnie. Nem elég csupán együtt szerepelni és dolgozni az influencerekkel.

 

  1. Alapozd meg a márkád személyiségét!

Ahhoz, hogy kapcsolatba léphess a Z generációval, búcsút kell intened a tökéletesen megalkotott tartalomnak. Ne hanyagold el a vizualitást: a Z generációsok a merész, erős hangú és személyiségű márkákat szeretik.

  1. Legyél szórakoztató!

A közösségi média platformokon naponta több ezer marketingüzenettel találkoznak a felhasználók. Hogyan tud kiemelkedni a márkád a tömegből?

Az egyik módszer az, hogy azokra a közösségi média felületekre összpontosítasz, amelyeken már jelen vannak a Z generáció képviselői. Hozz létre ezeken a platformokon a közönségre szabott tartalmakat. A Z generáció figyelmét azonban nem lehet sokáig fenntartani, körülbelül 8 másodperced van arra, hogy eldöntsék, érdekli-e őket a tartalmad vagy sem. A figyelem felkeltésének legjobb módja a szórakoztatás.

 

  1. Építs közösséget!

A digitális közösség felépítése szerves része kell, hogy legyen a Z generációt megcélzó, 2021-es marketingstratégiádnak. Több felmérés is bizonyítja, hogy a Z generáció egy magányos generáció, tagjai aktívan keresik a kapcsolódás lehetőségét a hasonló gondolkodásúakkal. A márkád elősegítheti a hiteles kapcsolatot és beszélgetést. A nagy nevű influencerek helyett keress „valódi” embereket, akiknek érdekes profiljuk van és megtestesítik a márkád értékeit. Választhatsz művészeket vagy aktivistákat, a lényeg, hogy olyan embereket találj, akik márkád nagyköveteként szolgálhatnak.

A közösségépítés másik módja lehet, hogy visszajelzéseket kérsz a Z generáció tagjaitól a termékfejlesztések során, vagy megünnepled azokat az ügyfeleket, akik már évek óta hűségesek a márkádhoz.

 

Fotók: Pexels

Forrás: later.com