fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Dóri   /  Amikor a hosszúság a lényeg – Mennyi karaktert használj a közösségi média felületeken?

A tartalomkészítők körében örök kérdés, hogy milyen hosszúságú legyen egy cikk vagy egy poszt. Mi az az ideális szövegmennyiség, amiben benne van minden információ, és az olvasók figyelmét is felkelti? A közösségi média felületeken más-más limittel találkozhatunk, attól függően, hogy hol szeretnénk posztolni. Míg egy blogbejegyzés vagy egy weboldal szöveg esetében nincs különösebb korlátozás, addig a közösségi média oldalakon meg van szabva, hogy milyen hosszúságú lehet egy-egy poszt.

Mennyi a maximális karaktermennyiség a közösségi média felületeken?

  • Facebook poszt: 63 206 karakter
  • Facebook hirdetés: 125 karakter
  • Instagram poszt: 2200 karakter
  • Instagram hashtag: 30 db
  • Instagram hirdetés: 2 sor szöveg
  • Twitter poszt: 280 karakter
  • LinkedIn poszt: 700 karakter (vállalatok profilja esetében), 1300 karakter (egyéni profiloknál)
  • WordPress: nincs limit

A fenti számok természetesen csak a lehetséges karakterek mennyiségét jelzik, az, hogy valójában mennyi az ajánlott, az teljesen egyéni. Lehet, hogy 60 ezer karakter is megengedett egy Facebook poszt esetében, de láttál már ilyen hosszú bejegyzést? Vagy ami még érdekesebb: olvastál már ennyit?

Az első és legfontosabb, hogy mindig tartsd szem előtt az adott platform típusát. Minden közösségi média felület más, és másképp szolgálja ki a felhasználók igényeit. Aki blogbejegyzéseket keres, valószínűleg több időt szán azok elolvasására, mint aki a Twittert görgeti. Érdemes megvizsgálni, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek el a különböző platformokon.

A The Manifest 2019-es kutatásából kiderül, hogy az emberek 30%-a több mint tízszer reagál, lájkol vagy posztol a közösségi média felületeken naponta.

„Az emberek több mint fele (52%) a Facebookot használja a leggyakrabban, több mint háromszor annyian, mint a YouTube-ot (16%) és az Instagramot (14%).”

Bár a felhasználók leggyakrabban a Facebookot nyitják meg, egyre több időt töltenek el más csatornákon is (beleértve a YouTube-ot és az Instagramot).

Mennyi időt töltenek el átlagosan a felhasználók a közösségi média felületeken?

A Broadband Search 2020-as felmérése szerint a következőképpen alakulnak a számok:

  • Facebook: 58 perc
  • Instagram: 53 perc
  • Twitter: 1 perc
  • LinkedIn: < 1 perc

Ezeket a számokat látva nem kérdés, hogy míg egy átlagos Twitter felhasználó néhány pillanat alatt szeretne információhoz jutni, addig a Facebook és Instagram felhasználói hosszabb bejegyzések olvasására is nyitottak.

Átlagosan mennyi időt töltenek az emberek egy weboldalon? Kevesebb, mint 15 másodpercet. Ennyi időd van rá, hogy felkeltsd valakinek a figyelmét a weboldaladon.

 

Térjünk vissza a közösségi média posztokhoz…

A Fanbooster 2020-as kutatása alapján a legjobban teljesítő Facebook posztok hosszúsága 40-50 karakter. A Facebook továbbra is a legmegbízhatóbb platformnak számít a széles közönsége és a speciális algoritmusai miatt. A képek és videók pedig jobban teljesítenek, mint a szöveges posztok. Az emojik használata is erősen ajánlott, míg korábban komolytalannak tűntek, ma már egyre többen használják (akár nagynevű cégek is) kommunikációjukban, hogy még jobban fel tudják kelteni a figyelmet.

A Sprout Social felmérése szerint a Twitteren 71-100 karakter használata az ideális. Ebből is látszik, hogy hiába magasabb a karaktermennyiség felső határa, meg kell próbálni az igényekhez mérten rövidebb tartalmakat készíteni.

Ugyanez igaz az Instagram esetében is: elolvasnál egy 2200 karakteres posztot? Valószínűleg megnéznéd a képet vagy a videót, és beleolvasnál a poszt első néhány sorába, nem beszélve arról, hogy sokszor csak a „továbbiak” feliratra nyomva látod a teljes posztot. Ahhoz, hogy elkerüld a poszt „levágását”, 125 karakternél rövidebb szöveget kreálj.

A LinkedIn egy egyedülálló platform a karakterek mennyiségének tekintetében. A 140 karakter feletti posztokat levágja, és csak a „see more” feliratra lépve olvashatók el teljes egészében.

A blogbejegyzések esetében az ideális hossz 1600 szó, ami átlagosan hét perc olvasási időt vesz igénybe. A Hook Agency 2020-as tanulmánya alapján SEO szempontból egy 1760 szóból álló blogbejegyzés számít a legjobbnak. A Google algoritmusa a több tartalmat részesíti előnyben, az ideális blogbejegyzés legalább 300-600 szót tartalmaz és az öt szavas címsorok teljesítenek a legeredményesebben.

Ezek a karakterszámok csak ajánlások, neked kell kísérletezned vele, hogy mi számít ideális hosszúságnak a posztjaid és blogbejegyzéseid esetében. Akár weboldalról, akár közösségi média felületről legyen szó, a minőségi és meggyőző tartalom az elsődleges.

 

Fotók: Unsplash

Forrás: Medium