fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Ági   /  Hogyan lehet eladni a Pinteresten? E-kereskedelmi útmutató brandeknek

A Pinteresten történő eladás felfedezése valódi játékváltó lehet márkád vagy vállalkozásod számára. Valójában a Pinterest tele van e-kereskedelmi funkciókkal, amelyek a forgalom és az értékesítés ösztönzésére vannak optimalizálva. Megosztjuk, hogy a Pinterest miért olyan hatékony eszköz az üzleti életben, valamint 8 legfontosabb tippet a Pinterest e-kereskedelmi stratégiájának elindításához ma.

A Pinterestnek részét kell képeznie az e-kereskedelmi stratégiádnak?

A márkák gyakran figyelmen kívül hagyják a Pinterestet, de ez lehet az egyik legjobb platform a figyelemfelkeltés, a kattintások és az értékesítés ösztönzésére. A Pinterest vizuális felfedező platformként tökéletesen alkalmas új, releváns közönségek elérésére. Ráadásul az egész élmény teljes mértékben kattintható, így a böngészőkből ügyfelek válhatnak.

De ez még nem minden. A Pinterest közönsége komolyan erős. A Cowen and Company felmérése szerint a közösségi média felhasználóinak 47% -a a Pinterestet látta a termékek felfedezésének és vásárlásának platformjaként – több mint háromszor magasabb, mint azok, akik a Facebookra vagy az Instagramra hivatkoztak. A Pinterest demográfiai adatai szintén jellemzően erősebb vásárlóerővel bírnak, mint a legtöbb más közösségi média platform. A Pinterest aktív felhasználóinak 70%-a nő, és mivel globálisan a nők jövedelme eléri a dollármilliárdokat, várhatóan a nők közel 75%-os kiadása 2028-ra a Pinteresten történik majd. Tartózkodási helyét tekintve az Egyesült Államok továbbra is a felhasználók oroszlánrészét adja. Tény, hogy a legtöbb felhasználó amerikai székhelyű 18-49 korú nő. Több, mint 34% -a aktív a platformon. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Pinterest felesleges, ha a célközönség az Egyesült Államokon kívül található, vagy ha valaki férfi-orientált.

Készen állsz a kezdésre? Íme 8 módja annak, hogyan adj el a Pinteresten vállalkozásként:

  1. Ismerd meg a Pinterest vásárlási jellemzőit
  2. Fektess energiát a Pinterest SEO-ba
  3. Tervezési pins a megoszthatóság szem előtt tartásával
  4. Hozz létre lifestyle-orientált pins-t
  5. Mutasd be termékeid vagy szolgáltatásaid a videó pins-ben
  6. Erősítsd a márka körüli közösségi érzelmet
  7. Keresd meg a Grips oldalt a Pinterest Analytics segítségével
  8. Fektess be a Pinterest hirdetésekbe

 

Hogyan lehet eladni a Pinteresten? 8 tipp a forgalom és az értékesítés ösztönzéséhez 

Ha még nem fektetsz be a Pinterest e-kereskedelmi stratégiájába, soha nem volt jobb idő a kezdéshez. A Pinteresten a havi aktív felhasználók száma 26% -kal nőtt 2019-től 2020-ig, hatalmas növekedéssel a nemzetközi piacokon. A gyors bővülés mellett a Pinterest számos új funkciót is kiadott, amelyek kifejezetten az e-kereskedelem népszerűsítését szolgálják a platformon az elmúlt 12 hónapban.

Tehát ezt szem előtt tartva, a következőképpen használhatod a Pinterestet az eladások növelésére és a vállalkozás felépítésére:

Eladás a Pinteresten 1. tipp: Ismerd meg a Pinterest vásárlási jellemzőit

Az egyik legjobb módszer a Pinterest több eladásának növelésére a Pinterest beépített vásárlási funkcióinak használata:

Pinterest Shopping Funkció # 1: Termék Pins
A Pinterest-tartalom vásárolhatóvá tételének legegyszerűbb módja a Termék Pins használata. A Termék Pins szuperkönnyebbé teszi a vásárlást, mivel valós idejű árképzést, rendelkezésre állást és információkat tartalmaz arról, hogy hol vásárolhatod meg a terméket. A TechCrunch szerint a Termék Pins száma több mint kétszeresére nőtt az elmúlt évben, a kiskereskedelmi webhelyek forgalma 230% -kal nőtt. Az év elején pedig a Pinterest még könnyebbé tette a vásárlási élményt azáltal, hogy új keresési fület vezetett be a keresési eredmények között.

Az új funkció előtt a Termék Pins megtalálható a keresési eredmények között, az otthoni hírcsatornában és a táblákon.  Ezzel a frissítéssel a készleten lévő termékek most megtalálhatók egy új, külön Shop fül alatt, amely megjelenik a keresési eredmények között és a vásárolható Pinterest táblákon.

Pinterest Shopping Funkció # 2: Katalógusok

A katalógusok a legegyszerűbb módszer arra, hogy az e-kereskedelmi webhelyeden felsorolt ​​összes terméket megvásárolható pinekké alakítsuk.

Olyan, mint egy hagyományos termékismertető, de teljesen kattintható és megosztható! Vállalkozásod katalógusának létrehozásához elég bonyolult műszaki követelményeknek kell megfelelnie. De miután készen áll, a Pinterest katalógusa automatikusan frissül, amikor frissíted webhelye termékcsatornáját – így a Pins mindig tükrözi a legújabb termékkínálatot.

Hogyan lehet eladni a Pinteresten? # 2. tipp: Fektess időt a Pinterest SEO-ba!

Amint már kitértünk rá, a Pinterest elsősorban egy keresés által vezetett platform, amely nagyszerű hír azon vállalkozások számára, akik organikusan szeretnék elérni a potenciális új ügyfeleket. Tehát hogyan optimalizálhatod a keresést a Pinteresten? A trükk az, hogy releváns kulcsszavakat adj a Pinteresthez, amelyek kifejezetten a Te vállalkozásodra és termékeidre vonatkoznak, ugyanakkor összhangban vannak azzal, amit a célközönség keres. Például, ha vállalkozásod keretes gyermekműalkotások értékesítésére szakosodott, érdemes olyan népszerű keresési kifejezéseket felvenni, mint: „Óvodaötletek” és „Óvodai dekoráció”.

TIPP: Ha nem vagy biztos abban, hogy milyen keresési kifejezések vannak trendben, inspirációhoz használd a Pinterest kulcsszókutató eszközét!

Miután meghatároztad vállalkozásod számára a legjobb kulcsszavakat, elkezdheted optimalizálni ezt a 3 kulcsfontosságú mezőt a Pinterest felfedezhetősége érdekében:

Pinterest SEO 1. mező: Pin címek
Több helyen is feltüntethetsz SEO kulcsszavakat, de az egyik legfontosabb hely a PIN címe.

Nézd meg, hogy az Etsy hogyan használ több kulcsszóváltozatot a Pin címekben, hogy több releváns keresési eredményben jelenjen meg – maximalizálva az expozíciós lehetőségeket!

Pinterest SEO 2. mező: Leírások

Amellett, hogy optimalizált kulcsszavak szerepelnek a Pin címekben, fel kell vedd őket a Pin-leírásokba is. Akár 500 karaktert is felvehetsz a Pin-leírásaiba, de érdemes fokozott figyelmet fordítani az első 50-60 karakterre, mivel ezek nagy valószínűséggel megjelennek az emberek hírcsatornáiban.

A kulcsszavak Pin-leírásokba történő felvételének legjobb módja, ha leíró mondatokká szövögeted őket. Ez értékes információkat és kontextust nyújt a közönség számára, miközben továbbra is szolgálod a SEO céljait.

HASHTAG TIPP: Bár nincs végleges szabálykönyv, a nagy forgalmú pins általában 5-10 kulcsszó és 3-5 hashtag között szerepelnek!

Pinterest SEO 3. mező: Táblák

Végül remek ötlet a Pinterest-táblák címeinek és leírásainak optimalizálása is. Ez megerősíti az egyes táblákban elhelyezett pinek felfedezhetőségét, és a Pinterest-profilod is szervezettebbé teszed látogatóid számára. Ez win-win!

 

Hogyan lehet eladni a Pinteresten? # 3. tipp: A design pins a megoszthatóság szem előtt tartásával

A pins, amint a neve is mutatja, úgy lettek tervezve, hogy messze földön megosszák őket – ami félelmetes azoknak a márkáknak, akik növelni akarják az elérhetőségüket, és új ügyfelekkel kívánnak kapcsolatba lépni. A Pinterest valódi víruspotenciáljának kiaknázása érdekében érdemes az összes Pin megoszthatóságát szem előtt tartva tervezni.

De mitől lehet nagyon megosztható egy Pin?

Először is fontos megfontolni, mi fog visszhangozni a hallgatóságban. Ez lehet hasznos infografika, stílustippek, vagy akár márkás idézet.

Vizuális szempontból a jó tervezés kulcsfontosságú. A gyönyörű márkajelzés, a figyelemfelkeltő színek és a jól látható, könnyen olvasható szövegfedvények segíthetik a Pins-t abban, hogy kiemelkedjen a tömegből.

ICYMI: A Later szövegszerkesztőjével gyönyörű szövegfedvényeket adhatsz hozzá a Pinshez, amikor ütemezed őket. Több mint 10 különböző betűtípus és több formázási lehetőség közül választhatsz!

Hogyan lehet eladni a Pinteresten? # 4. tipp: Hozz létre életmód-orientált pineket!

A Pinterest egy életstílus-inspirációs platform – legyen szó divatról, lakberendezésről, bulitervezésről, karriertippekről, ételreceptekről, kézművességről, barkácsolásról, fitneszről vagy a jó közérzetről. Tehát, ha növelni szeretnéd az eladásaid a platformon, érdemes elgondolkodnod azon, hogy miként tudnád ezt a szándékot elérni a tartalmi stratégiáddal. Például, ha vállalkozásod egyedi süteményekre szakosodott, érdemes inspiráló tortadekor-ötleteket megosztania a trend naptár dátumaihoz – például Halloween, hálaadás és anyák napja.

Kulcsszavak hozzáadása a Pin címekhez, például: „Halloween tortaötletek” és „Halloween party torta”, segít a népszerű keresési lekérdezésekben és értékes expozícióban. Ugyanez az elv alkalmazható szinte minden vállalkozásra – akár fizikai termék nélküli márkákra is.

Az Asana szoftvercég megosztja azt a Pins-t, amelyek üzleti irányítási tippeket tartalmaznak, például hogyan lehet sikeresen elindítani a termékeket, vagy hogyan kell kezelni egy szerkesztői naptárat. Ez nemcsak arra kiváló, hogy a márkáját több ember elé tárja a Pinteresten, hanem a termékek vagy szolgáltatások kontextusba helyezésének hatékony módja is.

 

Hogyan lehet eladni a Pinteresten? # 5. tipp: Mutasd be termékeid vagy szolgáltatásaid a videó pinekben!

A Videó Pins valóban kiemelkedhet a tömegből a keresési eredmények között, ezáltal kiváló stratégiává válhatnak a potenciális ügyfelek figyelmének felkeltésére. Ráadásul a Pinteresten végzett legtöbb keresés az eredményoldal tetején lévő Video Pins-t adja vissza, ami arra utal, hogy a Pinterest algoritmus értékes extra lendületet adhat a videótartalmaknak.  Például ez az organikus Video Pin by MrandMrsMuscle a legnépszerűbb keresési eredmény a „fitnesz edzés” kifejezésre:

De nem csak a hozzáadott láthatóság teszi olyan nagyszerűvé a Video Pins-t. Nagyszerű alkalom arra is, hogy megosszátok termékeitek vagy szolgáltatásaitok részletesebb és vonzóbb bemutatását. A videó egy szuper hatékony formátum a részletekbe való belemerüléshez vagy a termékek működésének bemutatásához, ami minden változást meghozhat, hogy mindezeket az értékesítéseket elősegítsd.

 

Hogyan lehet eladni a Pinteresten? # 6. Tipp: Erősítsd meg a márka körüli közösségi érzelmet!

A szorosabb kapcsolat létrehozása bármilyen platformon mindig jó ötlet, különösen, ha nagyobb eladások ösztönzésére van szükség. A passzív követők és az elkötelezett közösség közötti híd átkelésével a márkák magasabb szintű hűségre tesznek szert, ami mindent megváltoztathat a vásárlási döntések terén. De keresésorientált platformként nehéz lehet elkötelezett követőket építeni. Ennek egyik módja az, ha a felhasználók által létrehozott tartalmat (UGC) vondd be a Pinterest tábláidba.

Az UGC zseniális, mivel lehetővé teszi, hogy a közösség bizonyos tagjai VIP közreműködőként érezzék magukat, míg a tágabb közösség számára előnyös, ha valódi embereket látnak, akik használják vagy élvezik a Te termékeid vagy szolgáltatásaid. Alternatív megoldásként meghívhatsz hasonló témájú márkákat vagy tartalomalkotókat, hogy működjenek együtt a csoporttáblákon. Ez kiváló módszer a márka profiljának egyesítés útján történő létrehozására, és új partnerségi lehetőségeket is eredményezhet!

 

Hogyan lehet eladni a Pinteresten? # 7. Tipp: Keresd meg a lehetőségeket a fogások helyett!

Ha komolyan gondolod az eladások növelését a Pinteresten, akkor óriási előnyt jelenthet a közönség demográfiai adatainak, érdeklődési körének és általában általuk használt tartalomnak az ismerete. Ennek legjobb módja az, ha beugrasz a Pinterest Analytics szolgáltatásba.

A Pinterest Analytics tele van hasznos információkkal, többek között arról, hogy mely pins hajtotta végre a legtöbb kattintást a Te márkádhoz. Ezen adatok elemzésével értékes képet kaphatsz a közönségeddel átalakuló tartalom típusáról, amely az egyik leghatékonyabb módja a jövőbeni stratégiádnak megismertetésére.

Ráadásul sokkal mélyebben megismerheted, hogy kivel folytatod tevékenységed. A közönségbetekintés fantasztikus a közönség demográfiai adatainak, például életkorának, nemének és tartózkodási helyének bemutatásához, de talán még ennél is fontosabb, hogy a közönség legnépszerűbb kategóriáit és érdeklődését is megmutatja.

Ez intelligens módszer lehet arra, hogy inspirációt találj a Te vállalkozásod szempontjából releváns új tartalmi ötletekhez.

További Pinterest betekintést keresel? Kövesd nyomon és mérd meg Pinterest növekedésed a Later applikáció segítségével! A Later új Pinterest Click Tracking funkciója lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy nyomon kövessék és mérjék az ütemezett Pinterest bejegyzések minden kattintását.

Függetlenül attól, hogy képet vagy videó rögzítést ütemezel, koppints a „Kattintáskövetés engedélyezése” elemre, hogy linkjeid rövid URL-ekké alakítsa, és nyomon kövesse teljesítményed. A Click Tracking szolgáltatással figyelemmel kísérheted az ütemezett pins minden kattintását a Later könnyen kezelhető Analytics irányítópultján. Lépj a „Részletes pin teljesítmény” fülre a legfrissebb információkért.

 

Hogyan lehet eladni a Pinteresten? # 8. Tipp: Fektess be a Pinterest hirdetésekbe!

Ha azt szeretnéd, hogy egyik napról a másikra növeld az eladásokat a Pinteresten, a Pinterest hirdetések jelenthetik a sikerre szóló gyorsjegyet. A népszerűsített pinek az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy tartalmad több ember elé tereld – mivel a pins magasabbra kerül, és gyakrabban kerülnek fel a keresési eredményekbe.

Akár demográfiai, akár érdeklődési körök alapján megadhatod a Promoted Pins célközönségét a Pinterest Ad Manager-ben. Ennek az extra kitettségnek a kiaknázása érdekében célszerű olyan pinst használni, amelyek felhívják a figyelmet és ösztönzik a kattintásokat. Fontold meg a figyelemfelkeltő terveket, a jól látható üzenetküldést vagy márkanevet, valamint az érdekes Pin címeket.

A Pinterest sokféle eszközének és funkciójának köszönhetően soha nem volt ilyen egyszerű a forgalmat és az értékesítést a platformról terjeszteni.

 

Fordította: Somogyi Vivien