fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Ági   /  Hogyan érhetünk el több elkötelezettséget az Instagramon a sztorikkal?

Az egyetlen módszer, amely még mindig működik, míg minden más elavult.

Az Instagram-történetek egyre népszerűbbek. Különösen az elmúlt években, mert az algoritmus rossz hatással bírt a rendszeres bejegyzésekre.

Sokkal több ember és márka támaszkodik csak a történetekre a kommunikációban, mert megbízhatóbb, vonzóbb és összességében gyorsabban elkészíthető, mint a szokásos bejegyzések.

Mi lenne, ha azt mondanám, hogy az Instagram-történetek segítségével egyszerű trükkök segítségével kamatoztathatod bejegyzéseid teljesítményét?

Merüljünk el néhány Instagram-algoritmusos furcsa tényben, hogy megértsük, hogyan lehet visszanyerni az elkötelezettségét.

Az Instagram algoritmus megértése

Mindannyian ismerjük az Instagram alapjait. A platform optimalizál, és először a lehető legrelevánsabb tartalmat mutatja be.

Három dolog befolyásolja az optimalizálást:

  • Ha valószínűleg foglalkozol a szűk rétegnek szánt tartalommal.
  • Ha valószínűleg foglalkozol a formátummal.
  • Ha korábban már foglalkoztál egyes fiókokkal.

Az első pont azt jelenti, hogy ha sokat foglalkozol a kutyákkal, akkor valószínűleg több kutyát fogsz látni a kezdőlapodon, és felfedezed az oldalt.

Az Instagram összetett mesterséges intelligencia-algoritmusokat használ annak megértéséhez, hogy mi található a közzétett képeken és videókon. Ha az Instagram megértette, hogy kedveled a kutyákat, és látja, hogy az általad követett fiókok egyike közzétett egyet, akkor valószínűleg ezt a bejegyzést látod először a kezdőlapodon.

Az Instagram azt is elemzi, hogy mennyire foglalkozol a bejegyzésekkel, azok formátumától függően. Többet foglalkozhatsz például videókkal vagy carouselekkel.

Végül az Instagram elemzi korábbi interakcióid. Ha gyakran kommentelsz egy adott fiók bejegyzéseihez, akkor nagyobb valószínűséggel látod a fiók tartalmát.

Ez a három pont történetekkel is működik.

Az Instagramon nem elsőként látod a legfrissebb történeteket. Ehelyett az Instagram eldönti, mely történeteket szeretnéd először megtekinteni az előző interakciók, a tetsző tartalom és formátuma alapján.

A való életben az Instagram algoritmus sokkal összetettebb, és senki sem tudja pontosan, hogyan működik. De ez a három pont összefoglalja ennek alapjait.

Az algoritmus csupán a lehető legjobb élményt próbálja nyújtani a felhasználó számára. Az Instagram tehát mindent megtesz annak érdekében, hogy megértse, mi tetszik, mi van a platformon, és megmutatja a rendelkezésre álló verziók lehetőségeit.

Elkötelezettség generálása az Instagram történetek használatával

Most, hogy tisztáztuk, hogyan működik az Instagram algoritmus a felhasználók számára, nézzük meg, hogyan használhatnánk ezt marketinges előnyünkre.

Ha azt szeretnéd, hogy követőid láthassák a tartalmad, érdeklődnie kell azok iránt, amelyeket közzéteszel, de rendszeresen interakcióba kell lépnie a tartalmaiddal is.

Figyelembe véve, hogy a szokásos bejegyzések elérhetősége milyen mértékben csökkent drasztikusan, a közönség elkábítása a bejegyzéseiddel nem könnyű feladat.

 

Kérhetsz lájkokat és megjegyzéseket, de egy komment sok időt és elkötelezettséget igényel a hallgatóságtól. Jönnek a tetszések, de nem eléggé elkötelezettek ahhoz, hogy változást érjenek el.

Ez azt jelenti, hogy az elkötelezettség visszahelyezése a szokásos bejegyzésekbe bonyolult lehet, és ezért történeteket fogunk használni erre.

Az Instagram az elkötelezettség fokozása érdekében funkciókat fűzött a történeteikhez. Gondolok a közvélemény-kutatási szolgáltatásra vagy a vetélkedőre, az emoji csúszkára vagy az emojival való gyors válaszra. Minden alkalommal, amikor az egyik követőd válaszol a történeteidre, vagy interakcióba lép az Instagram egyik funkciójával, ez a platform elkötelezettségének számít.

Ezen funkciók némelyikét könnyebb használni, például a csúszkát vagy a közvélemény-kutatást. Csak egy kattintás alatt követőid bekapcsolódhatnak a tartalmadba, amely pozitív üzenetet küld az Instagram algoritmusának.

Ha még tovább akarod vinni ezt a technikát, akkor a közvélemény-kutatások és a csúszkák segítségével üzenetet küldhetsz a veled foglalkozó fiókoknak, hogy kikérd a véleményüket és nézőpontjukat.

Közvetlen üzenetek elküldése a közönségnek és a beszélgetések folytatása még pozitívabb jelet fog küldeni az Instagramnak.

Ez azt jelenti, hogy visszaszerezheted az elkötelezettségét azzal, hogy több történetet készítesz, és ezek mindegyikében felhasználod ezeket az Instagram-történet funkciókat. Minél többet fogsz csinálni, annál jobban foglalkozik velük a közönség, annál inkább az Instagram fogja fiókodat rendkívül vonzónak tekinteni.

Javított elkötelezettség az Instagram bejegyzéseidben.

Miután egy ideig kipróbáltad ezt a módszert, megpróbálhatsz visszatérni a közzétételhez. Az Instagram-történeteid révén megszerzett nemrégiben megnövekedett elkötelezettség hatással lesz a szokásos bejegyzéseidre.

Annak érdekében, hogy továbbra is kapcsolatot építs és elkötelezd magad a közönségeddel, meg kell győződnöd arról, hogy beszélgetést generálsz a bejegyzéseiddel.

Kérdezned kellene, meg kellene kérned, hogy mondjanak véleményt, és bármi másra felkérned a hallgatóságot, hogy kedvelje, kommentelje, sőt közvetlen üzeneteket is küldjenek neked.

Szóval a kezdeti fellendülés a történeteken keresztül segíthet abban, hogy elérd ezt a nagyobb elérést, amire nagy szükséged volt a bejegyzések elköteleződéséhez.

. .  .

Extra tippként az Instagram mindig olyan tartalmat tol, amely a legújabb funkcióit használja. Éppen ezért a történetek jobban teljesítenek, mint a bejegyzések, és ezért új funkcióik használata extra elérést eredményez.

Győződj meg róla, hogy naprakész vagy az Instagram legújabb funkcióival, és használd azt a nagyobb elérés és elkötelezettség elérése érdekében, mert ez hosszú távon segít fiókodban.

 

Forrás: medium.com

Fordította: Somogyi Vivien