Akár egy működő webshopot üzemeltetsz, akár fontolgatod, hogy belevágj egy webshop felépítésébe, előbb-utóbb szükséged lesz egy (vagy több) közösségi média felületre, ahol minőségi posztokkal, tartalmakkal kell fenntartanod a követőid figyelmét, és egyúttal új vásárlókat is bevonzani velük. Bejegyzésünkben tippeket adunk, hogy milyen poszttípusokat használj, és konkrét példákat is mutatunk, hogy minél változatosabb tartalmakat készíthess Facebook oldaladra.
- Posztolj a termékekről!
Nem is kérdés, hogy egy webshop szempontjából elsődleges az ott megtalálható termékek minél több felületen történő népszerűsítése. Keress egy jó minőségű termékfotót a Facebook posztodhoz, és kreálj hozzá egy informatív, ugyanakkor érdekes és figyelemfelkeltő szöveget. Használd bátran az emojikat is.
- Használd ki a Carouselben rejlő erőt!
A lapozgatós, hivatalos nevén Carousel elrendezése a termékfotóknak jó ötlet, ha egyszerre több termékedet is szeretnéd megmutatni a posztodban. Nemcsak maga a kép jelenik itt meg, hanem közvetlenül át tudod irányítani Facebook követőidet a webshopodra, egyenesen az adott termék oldalára. Ennél a poszttípusnál se maradjon el a kreatív szövegezés, és nyugodtan helyezz el a poszt végén egy CTA-t (Call To Action), amiben megkéred a követőidet, hogy látogassanak el a webshopodba.
- Tegyél fel kérdéseket!
A minél több interakció (komment, lájkok, megosztások) nagyobb elérést is tud biztosítani az egyes posztjaidnak. Indítsd a posztodat egy kérdéssel, kérd ki a követőid véleményét valamilyen témában, valamelyik termékeddel kapcsolatban, és ösztönözd őket, hogy komment formájában válaszoljanak neked.
- Ossz meg egy vásárlói fotót!
Kérj fotókat vásárlóidtól, vagy keress rá a saját hashtagedre Instagramon, és oszd meg ezeket a fotókat egy-egy Facebook posztban. Ne felejtsd el feltüntetni a kép készítőjének a nevét.
- Kérd ki a vásárlóid véleményét!
Időnként nézz rá a Facebook oldaladra érkező véleményekre. Reagálj rájuk, akár pozitív, akár negatív vélemény érkezett. A pozitív visszajelzéseket pedig oszd meg Facebook posztok formájában, és biztasd követőidet, hogy értékeljék ők is a termékeidet vagy a szolgáltatásodat.
- Emlékezz meg a jeles alkalmakról!
Ünnepnapok, évfordulók, világnapok vagy egy hosszú hétvége – valamilyen apropó mindig adott ahhoz, hogy abból az alkalomból készíts egy posztot Facebook oldaladra. A témát igazítsd a webshopodhoz, és válassz egy jó minőségű, egyedi képet.
- Használd fel a blogbejegyzéseidet!
A webshopod mellett jó, ha van egy blogfelület is, amin időnként egy-egy hosszabb bejegyzésben írsz a termékeidről vagy a hozzájuk kapcsolódó témákról. A blogbejegyzések jó alapot szolgáltatnak egy-egy Facebook poszthoz, ezért bátran oszd meg őket a közösségi média oldaladon.
A képekhez ügyfelünk, az Imagine Baby Facebook oldalán található posztokból válogattunk.