Könnyű órákat tölteni annak eldöntésével, hogy melyik érdeklődésű közönséget célozd meg. Végül is Te nagyon jól ismered a márkád vásárlóit, nem igaz?
Kitalálhatjuk ügyfeleink néhány tulajdonságát. Ha például új alkalmazást forgalmazunk, akkor valószínű, hogy a fiatalabb demográfiai csoportokat vonzza, akiket érdekel a technológia. Rengeteg dolog van, amit nem tudunk kitalálni a legvalószínűbb vásárlóinkról; talán kiderül, hogy szeretik az ultimate frizbit, vagy akár madarakat tartanak háziállatként.
Nehéz saját kezűleg megszerezni ezeket a tulajdonságokat. A Facebook hasonmás közönsége mégis praktikus módon automatizálja ezt a folyamatot.
A hasonmás közönség néhány elsődleges adatot vesz fel, ezek a Te adataid, és megtalálja a Facebookon azokat az embereket, akik a legjobban megfelelnek ezeknek a felhasználóknak. Mivel a Facebook sokat tud az ügyfeleidről, és a platform minden más személyéről, rendkívül hatékony módja lehet olyan személyek megtalálásának, akik valószínűleg kapcsolatban állnak a Te márkáddal.
A Forrásközönség létrehozása
A hasonmás közönségek létrehozásához először olyan közönségre van szükség, amelyről egy hasonlót szeretnél létrehozni. Erre forrásközönségként hivatkozunk. Kétféle forrásközönség hozható létre, dinamikus és statikus forrásközönség.
Dinamikus forrásközönségek
A dinamikus közönség automatikusan frissül. Jó példa a létrehozható dinamikus forrásközönségekre:
- Olyan emberek, akik konvertáltak a webhelyeden.
- Olyan emberek, akik ellátogattak a webhelyedre.
- Olyan emberek, akik kedvelik az oldaladat.
Ezek közül az első a legjobb forrásközönség, ha konverziókat szeretnél elérni. Ne feledd azonban, hogy minél többen vannak a forrásközönségedben, a Facebook annál jobban képes megtalálni a forrásközönségéhez hasonló embereket. A nagyobb forrásközönség jobb minőségű hasonmás közönséget jelent. Ezért csak akkor használj olyan embereket, akik a webhelyeden konvertáltak mint forrásközönséget, ha elegendő van belőlük ahhoz, hogy a Facebook tanulhasson belőle.
De hány ember elég? 100 a minimum, de arra kell törekedned, hogy legalább 1000 ember legyen a forrásközönségedben. Ha megpróbáltál olyan közönséget létrehozni, aki konverziót hajtott végre a webhelyeden, és ez 1000 alatt van, érdemes lehet a fenti listában szereplő többi lehetőség egyikét választani.
Ha szívesen használod a múltbeli konvertereket a forrásközönségedhez, ne feledd, hogy bármelyik dátumtartományt kiválaszthatod a hasonló közönség létrehozásához. Forrásközönséged lehet például olyan ember, aki az elmúlt évben áttért a webhelyedre. Hacsak az ügyfélprofilod nem változott jelentősen ez idő alatt, a Facebook számára több adatpont biztosítása mindig előnyös lesz.
Statikus forrásközönségek
Néhány esetben a dinamikus forrásközönség használata nem lesz megfelelő. Ilyen például, ha márkád évek óta működik, és rengeteg ügyféladatot gyűjtöttél össze, de csak most telepítetted a Facebook-pixelt. Ebben az esetben a képpont nem képes korábbi konverterek közönségét létrehozni, ezért inkább saját ügyféladataid használhatod.
Ez úgy tehető meg, hogy egyéni közönséget hozol létre az ügyféllistán keresztül. Ehhez a közönségkönyvtárba megyünk, és kattints a Közönség létrehozása, majd az Egyéni közönség elemre. Válaszd ki az Ügyféllistát közönségforrásként. Itt láthatsz néhány lehetőséget a közönség létrehozására:
- Válaszd az Importálás a MailChimpből lehetőséget, ha az összes ügyfél e-mailt a MailChimp tárolja.
- Ha nem a MailChimp szolgáltatást használod, akkor válassz olyan fájlt, amely nem tartalmazza az LTV-t (az LTV közönségről később foglalkozunk!).
Feltételezem, hogy úgy döntöttél, hogy nem használod a MailChimp opciót (ha van, kövesd a folyamatot, és ugorj a következő szakaszra).
Kattints a Facebook közönség feltételeinek elfogadásához, és erre a képernyőre kerülsz:
Itt feltöltheted vásárlóid adatait, amelyeknek csv vagy txt formátumban kell lenniük. Adataid bármelyikét választhatod, amit a képernyő tetején találsz. A feltöltéshez legfontosabbak az e-mail és a telefonszám, de annyit tölts fel, amennyit le kell adnod.
Miután hozzáadtad adataid, nevezd meg közönséged, majd kattints a Tovább gombra. Megtekintheted az adataid, és ellenőrizheted, hogy minden azonosító helyesen van-e feltüntetve. Ha igen, kattints a Feltöltés és létrehozás gombra. Látnod kell, hogy az ügyféllista közönséged megjelenik a közönségkönyvtárban.
A Lookalike (hasonmás) közönség létrehozása
Most, hogy létrehoztuk a forrásközönségünket, a hasonmás célközönség létrehozása meglehetősen egyszerű. A közönségkönyvtárban kattints a Közönség létrehozása, majd a Hasonmás közönség elemre. Ez megnyitja a hasonmás létrehozási képernyőt:
Ha itt vagy, akkor:
- Válaszd ki a forrásközönséget a tetején, írd be a nevét.
- Válaszd ki az összes helyet, ahol ezt a hasonmás célközönséget szeretnéd használni a hirdetésekhez. Ha csak az Egyesült Államokban hirdetsz, akkor csak az Egyesült Államokat válaszd. Ha Kanadában is hirdetsz, válaszd az Egyesült Államokat és Kanadát egyaránt.
- Állítsd be a hasonmás célközönség méretét, amíg a közönség mérete legalább 500 000 fő lesz. A közönség méretének növelésével olyan embereket fogsz megcélozni, akik egyre kevésbé hasonlítanak a forrásközönségedhez, ezért ne érezd szükségét, hogy túl messzire menj. Legalább 500 000 ember kell ahhoz, hogy elég nagy közönséged legyen a Facebook számára a hatékony optimalizáláshoz.
Miután kitöltötted az összes mezőt, a képernyőnek így kell kinéznie:
Ha elégedett vagy a beállításokkal, kattints a Közönség létrehozása elemre. A hasonmás közönségnek most meg kell jelennie a közönségkönyvtáradban. Most új kampányokat és hirdetéscsoportokat hozhatsz létre, amelyek megcélozzák a hasonló közönségeket.
A Lookalike tesztelése (haladó)
Tehát létrehoztad a hasonmás közönséget, alkalmaztál egy hirdetéssorozatot, és remélhetőleg jól teljesít. Mi a következő lépés? Hogyan bővítsük ezt?
Az egyik jó lehetőség annak kipróbálása, hogy a hasonmás közönség méretének bővítésével nagyobb mennyiséget tudunk-e hozni. Ehhez létrehozunk egy másik, hasonló megjelenésű közönséget, ugyanazokkal a beállításokkal (ugyanaz a forrás, ugyanaz a hely), de ezúttal a következő 1%-ot célozzuk meg.
Példaként említem, ha az eredeti hasonmás 2%-os arányban hasonlít az olaszországi vásárlók közönségére, akkor az olaszországi vásárlók 2-3%-os megjelenését hozzuk létre. Ezt úgy tehetjük meg, hogy a közönségünket így állítjuk be:
Ez a közönség az olasz lakosság 3%-át fogja tartalmazni, amely leginkább hasonlít a korábbi vásárlásainkra, de kizárja azt a 2%-ot, aki leginkább hasonlít a korábbi vásárlókra. Ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem fedi át az eredeti 2%-os közönségünket.
Miután létrehoztuk ezt a közönséget, alkalmazhatjuk egy új hirdetésre, amely ugyanabban a kampányban van, mint az eredeti, hasonmás közönség. Ez azt jelenti, hogy lesz egy kampányunk, amely hirdetéscsoportokat céloz:
- 2%-os vásárlóink keresése Olaszországban.
- A vásárlók 2-3%-os keresettsége Olaszországban.
Hagyjuk, hogy egymás mellett fussanak, és megnézzük, hogyan teljesítenek. Arra számíthatunk, hogy a 2%-os megjelenés jobban teljesít, mivel olyan embereket tartalmaz, akik leginkább hasonlítanak korábbi ügyfeleinkhez. Az igazi kérdés az, hogy a 2–3% elég jól teljesít-e ahhoz, hogy hagyjuk-e még futni a hirdetést.
Ha ez elég jól teljesít, hozzáadhatjuk a 2-3%-os megjelenésű közönséget ahhoz a hirdetéscsoporthoz, amely tartalmazza a 2%-os megjelenésű közönséget. Ennek az az előnye, hogy egy hirdetéscsoportunk hatékonyan megcélozza a 3%-os megjelenést. A kevesebb hirdetéscsoport mindig jobb, mivel a Facebook optimalizálási algoritmusai a hirdetéscsoport szintjén tanulnak.
Folyamatosan ismételhetjük ezt a folyamatot, majd teszteljük a 3-4%-os hasonmás közönséget, amíg nem tapasztaljuk, hogy nagyobb, hasonló megjelenésű közönség létrehozása nem eredményez jobb eredményeket. A hasonmás ilyen módon történő tesztelésével biztosíthatjuk, hogy a legtöbbet kihozzuk a hasonmás célközönség erejéből.
Fordította: Somogyi Vivien
Forrás: https://medium.com/swlh/facebooklookalike-audiences-c21def565bed