fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Ági   /  5 lépés a kisvállalkozások marketing-költségvetésének elkészítéséhez

Szinte minden vállalkozás azt tervezi, hogy a következő évben legalább egy digitális marketing csatornába növeli befektetéseit. Sok kisvállalkozás nem biztos, hogy megfelelően tervezte meg marketing stratégiáját. Ez a cikk segít a kisvállalkozásoknak az első marketing-költségvetés elkészítésében, arra összpontosítva, hogy mit kell szerepeltetni, és hogyan lehet elkerülni néhány gyakori hibát.

Minden vállalkozás számára a marketing elengedhetetlen a nyereségesség és a növekedés szempontjából. Tíz hazai cégből hat csökkenést vár az idei árbevételben a tavalyihoz képest, három számít stagnálásra és csak egy számol növekedéssel – derül ki az SAP és a G7 közös felméréséből. Valószínűbb, hogy a kisvállalkozások tulajdonosai nem rendelkeznek tapasztalatokkal, reális marketing terv és költségvetés kidolgozásával és végrehajtásával.

A termékek és szolgáltatások értékesítéséhez stabil marketing-költségvetésre van szükség.

Íme az 5 lépés, amelyet egy kisvállalkozásnak követnie kell a marketing-költségvetés kialakításához:

  • Határozd meg a célcsoportodat!
  • Illeszd a kiadásokat a bevételhez!
  • Tegyél bölcs döntéseket a kiadásokról!
  • Szükség szerint javítsd ki a folyamatokat!
  • Használd ki a bevált módszereket, modelleket!

Ez a cikk lépésről lépésre ismerteti az útmutatót, amely segíthet a kisvállalkozások tulajdonosainak abban, hogy mennyi pénzt fordítsanak a marketingre, és hogyan költsék el okosan.

1. Határozd meg a célcsoportot!

A marketing-költségvetés megalkotása előtt a kisvállalkozások tulajdonosának tudnia kell, hogy mely csatornákat használja a potenciális ügyfelek eléréséhez. Ez a megfontolás elmélyülést igényel a célközönségben, hogy minél több információt megtudjon.

Néhány kérdés, amelyet fel kell tenned:

  • Ki a célcsoportod?
  • Mi a jövedelem szintje?
  • Hol laknak? Külváros? Nagyváros? Vidék?
  • Milyen márkákat használ?
  • Milyen filmeket/sorozatokat néz?

Mindezek az információk a Facebook Audince Insight vagy személyes interjúk által megtudhatóak. Miután megértetted a potenciális ügyfeleket, kitalálhatod, hogyan lehet a legjobban végigvezetni őket az értékesítési csatornán.

A hatékony marketing-költségvetés felépítéséhez mélyre kell merülni az értékesítési csatornában, ahol az eredményeket a bevételi ciklus során követheted nyomon, az érdeklődőtől a vásárlókig.

Itt vannak az értékesítési csatorna részei, amelyeket át kell tekintened, hogy megismerd a marketing szükségleteit:

  • Helyszíni látogatások száma havonta
  • Havi generált leadek száma
  • Lehetőségekké alakított leadek száma
  • Új üzletként bezáruló lehetőségek száma
  • Átlagos érték / bevétel egy új üzlethez

Az adatok digitális forrásokból, például marketing automatizálási platformról vagy ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverekről történő betakarítása viszonylag egyszerűvé teheti ezt a folyamatot.

2. Alapozd meg költségvetést a bevétel alapján!

Sok vállalkozás a tényleges vagy a tervezett bruttó bevételek egy százalékát költi a marketingre, a kisvállalkozások esetében általában 3-5% között. De a helyes elosztás több tényezőtől függ, beleértve az ipari szektort, az üzleti kapacitást, az észszerűen kezelhető növekedés mértékét, és azt, hogy milyen gyorsan kell hatást gyakorolnia.

Például a márkaépítés korai éveiben a kiskereskedelmi vállalkozások az értékesítés akár 20% -át is marketingre fordíthatják annak érdekében, hogy helyet foglaljanak a piacon.

Jó ötletszabály az 5 millió dollárnál kisebb bevételű kisvállalkozások számára, ha a bevételek 7–8% -át marketingre költik, a költségvetés felosztva a következők között:

  • A márka fejlesztésének költségei, beleértve az összes csatornát, amelyet a márka népszerűsítéséhez használ:
    • Weboldal
    • Blogok
  • A vállalkozás reklámozásának költségei:
    • Kampányok
    • Hirdetések
    • Események
  • Ne feledd, hogy a 7–8% szabály feltételezi, hogy vállalkozásod bevételei után 10–12% lesz a kiadás ezután, amely magában foglalja a marketing költségkeretét is.
  • Ha vállalkozásod árrése alacsonyabb, mint 10–12%, akkor fontold meg az általános fedezet csökkentését, és további kiadások elosztását a marketing számára. Bár ez néhány vállalkozás tulajdonosának kemény felhívást jelent, nem szabad a marketing-költségvetésedet arra alapozni, ami „megmaradt”, miután minden egyéb üzleti költségedet fedezted.

3. Pénzügyi tudatosság

Fontos tudni, hogy mennyit kell költeni a marketingre, de még ennél is fontosabb, hogy pontosan tudd, hogyan költsd el marketing keretedet. Kell, hogy legyen egy terved.

A kisvállalkozások marketing költségkeretének átfogó üzleti tervének részét kell képeznie, és körvonalaznia kell a marketing céljainak elérésének költségeit egy bizonyos időkereten belül.

Ehhez azonban meg kell vizsgálnod, hogy ezek a marketing elemek mibe kerülnek.

Bizonyos marketingforrások költségmentesen állnak rendelkezésre (pl. „Ingyenes”, alacsony volumenű e-mailes marketing egy olyan platformon keresztül, mint a MailChimp), de még az ingyenes szolgáltatásokat is fel kell frissíteni egy jobban működő platformra, és ez költséggel jár.

A kisvállalkozások digitális platformokon, például a Facebookon/Instagram, Pinterest, LinkedIn és a Google Ads-en keresztül is reklámozhatnak. A legtöbb esetben ezek a platformok a kisvállalkozások számára testre szabhatók, ha az egyes kampányok költségkeretét módosítják.

Például a Google Ads Kulcsszótervezőjével kutathatod az ügyfelek által keresett kulcsszavakat. Az eszköz lehetővé teszi a célzást nyelv, keresőmotor és hely szerint. Ezután felhasználhatod ezeket a kulcsszóötleteket egy Google Ads kampány kipróbálására a webhely forgalmának növelése érdekében.

A közösségi média hirdetéseiben az a nagyszerű, hogy túl sok pénz elköltése nélkül kísérletezhetsz velük. Kezdj kicsiben egy Instagram fotó közzétételével vagy egy Facebook- vagy LinkedIn-bejegyzés elkészítésével, hogy növeld az elérést a hirdetési költség költése nélkül.

Miután megismerted az összes marketing csatornát és meghatároztad az év hozzávetőleges költségét, újra meg kell vizsgálnod a marketing tervedet. Megengedheted magadnak, hogy mindent megtegyél, amit szeretnél, vagy vissza kell venned bizonyos területeken a megtérülés maximalizálása érdekében?

Néhány költség lehet fix és ismétlődő:

  • Havi előfizetés e-mailes marketing szolgáltatásokra
  • CRM szoftver
  • Webhely-tárolási díjak

Ezeket a fix költségeket könnyebben lehet beilleszteni a tervbe, mert nem újdonság, nem váratlan, mindig ugyanaz lesz a díja.

Az egyéb marketingköltségek, mint például grafikai anyagok elkészítése egyéni sablonok létrehozásához, a digitális marketing törekvéseihez, elsüllyedt költségek, amelyek egyszerre fogják elérni a költségvetést.

Amikor megpróbálod maximalizálni vagy minimalizálni a kiadásokat, meg kell próbálnod, hogy minél nagyobb “durranást érj el” a kedvezmények biztosításával.

Például néhány szoftvercég kedvezményt tartalmaz, ha előre fizet egy évet. Ez a költség az elején nehezebben éri el a költségkeretet, de idővel kevésbé lesz hatással.

Végül a legtöbb kisvállalkozónak el kell döntenie, hogy kiszervezi-e a marketing tevékenységeket a rendelkezésre álló személyzet mennyiségétől és idejétől függően.

Annak mérlegelésekor, hogy kiszervezik-e vagy sem, a kisvállalkozásoknak el kell dönteniük, mire van több: időre és szakértelemre a feladatok házon belüli kezelésére, vagy pedig pénzre, hogy másokat vegyenek fel? Sok kisvállalkozás arra törekszik, hogy egyensúlyt találjon a kettő között.

4. Tesztelés, újragondolás és felülvizsgálat

Miután kidolgoztál egy marketing tervet és költségvetést, ne feledd, hogy azt nem kell rögzíteni. Előfordulhat, hogy változtatnod kell a dolgokon, például egy másik kampány vagy esemény futtatásával a nagyszerű időzítés érdekében.

Annál fontosabb tudni, hogy a kiadásaid valóban segítenek-e marketing céljaid elérésében, sokkal fontosabb, mint a költségvetéshez való ragaszkodás. Végül is egyetlen marketing költségvetés sem kőbe vésett. Egy kisvállalkozás tesztelhet új területeket és üzleteket, például a közösségi média reklámozását, és megvizsgálhatja az eredményeket. Ezután az eredmények alapján változtatható.

Például a vállalkozások 2017-ben marketing-költségvetésük kevesebb mint 10%-át költötték el a közösségi médiára, de 2023-ig közel 20%-ot terveznek kiadni.

A legfontosabb az, hogy folyamatosan figyelemmel kísérd a marketing erőfeszítéseit. Ha a platform megteremti a szükséges megtérülést, akkor továbbra is befektetheted ezt az összeget, vagy akár növelheted is, ha képes vagy rá. Ha a platform gyengébb eredményeket nyújt, csökkentheted vagy kiküszöbölheted ezt a költséget, és újra befektethetsz abba, hogy milyen platformok működnek.

A marketing terv egyes területei, például a tartalommarketing, azonban nem mutatnak közvetlen megtérülést, mivel inkább a brandépítésre, mint az értékesítésre koncentrálnak.

Mindenekelőtt legyen türelem ahhoz, hogy marketing tevékenységedet a szervezet egészében folytasd. Ne add fel túl gyorsan, mert a márka felépítéséhez és növekedéséhez idő és erőfeszítés szükséges.

Az, hogy milyen gyakran látogatod meg és tartod karban marketing terveidet, attól függ, hogy hajlandó vagy-e a rövid vagy hosszú távú jövőre összpontosítani. Például, ha csak éves alapon vizsgálod felül a tervet, akkor elmulaszthatod a piaci helyzet változását vagy a szezonális üzleti kiigazításokat. A marketing ráfordítások havi vagy negyedéves alapon történő vizsgálata azonban nem teszi lehetővé, hogy nagyobb képeket jelenítsen meg, például az ipari trendeket, illetve a közép- és hosszú távú stratégiákat.

A kisvállalkozás tulajdonosának bíznia kell ösztöneiben. Ha úgy érzed, hogy valami nem működik a marketing tervedben, akkor költs egy másik csatornára. Tesztelj, és folyamatosan kísérletezz! Nincs olyan szabály, amely szerint ragaszkodni kell az egész évre szóló marketingtervhez vagy költségvetéshez, ha a tevékenységek nem segítenek üzleti céljaid elérésében.

5. Kövesd a trendeket!

Alaposan meg kell ismerned a jelenlegi és jövőbeli marketing trendeket, hogy jobban eligazodhass a marketing költségvetési folyamatban.

A marketing-költségvetés megállapításakor fontos, hogy különböző technológiákat és platformokat alkalmazz, hogy lépést tarthass az ipari szektor ütemével. Például, ha e-mailes marketinget használsz, használd ki a felkapott funkciók előnyeit, mint például a kapcsolattartó információk, az e-mailek nyomon követése és az automatikus e-mail ütemezés.

Sokszor a kisvállalkozások érvényesítés és kutatás nélkül reagálnak a versenyük által használt „következő nagy dologra”. Ahelyett, hogy vakon reagálnál a versenytársak taktikájára, meg kell vizsgálnod, hogy új taktikájuk sikeresen eléri-e egyedi célpiacát.

A marketing-költségvetésnek tartalmaznia kell a hagyományos megközelítéseket, valamint az újonnan megjelenő platformokat és taktikákat.

 

 

Ha nem vagy biztos abban, hogy pontosan mit kell kipróbálni a kisvállalkozások marketing-költségvetésének összeállításakor, egyszerűen gondolkozhatsz ötleteken a kisvállalkozások értékesítésének hatékony módjairól, anélkül, hogy betörnél a bankba. Kezdd egyszerűen a céljaiddal. Tartsd szem előtt a közönségedet. Ne feledd, hogy számtalan platform, csatorna és marketing technika kipróbálható.

Függetlenül attól, hogy egyesek mit mondhatnak, nincs egységes formula a marketing-költségvetés fejlesztésére vagy elköltésére. A kisvállalkozások marketing céljainak fő célja a szórakozás, a kreativitás, az ösztönökben való bízás és az éberség.

Ha segítségre van szükség a tervezésben vagy a kivitelezésben, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Fotók: pexels.com