Egy vállalkozás számára az Instagram tökéletes terep arra, hogy ismertebbé váljon: a lájkok, követők növekvő száma jelzi az egyre nagyobb népszerűséget. A közösségi média mellett azonban van még egy, mára talán tévesen kihalófélben lévőnek gondolt eszköz, a hírlevél, amivel még közvetlenebb módon lehet elérni a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt érdeklődőket. Gondoltad volna, hogy hírleveledhez akár Instagramon is gyűjthetsz feliratkozókat? Próbáld ki a következő trükköket, amik segítségével a követőkből könnyedén feliratkozók válhatnak!
- Miért legyen hírleveled 2020-ban is?
A hírlevél a mai napig az egyik legjobb módja annak, hogy kapcsolatba léphess vásárlóiddal vagy ügyfeleiddel. A meghatározott időközönként kiküldött hírlevelek amellett, hogy a megfelelő időben tájékoztatnak bizonyos akciókról vagy eseményekről, hasznos és érdekes témákat is körüljárhatnak, így még nagyobb az esély rá, hogy a feliratkozók mindig örömmel kattintanak a legfrissebb e-mailre. Egy közösségi média felületen – jelen esetben az Instagramon – is népszerűsített hírlevél pedig jó lehetőség arra, hogy a követőtáborból elérhessük azokat az embereket, akik még jobban szeretnék megismerni a márkánkat.
1. Instagram bioban elhelyezett CTA
Az Instagram bio a legjobb hely arra, hogy információkat közölhess magadról, ezért kár lenne üresen hagyni. Az alap adatok mellett létrehozhatsz itt egy CTA-t (Call To Action), amiben megkéred a követőidet, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre. A bioban csak egyetlen, weboldalra mutató linket helyezhetsz el, ezért jó megoldás, ha a hírlevél feliratkozáshoz tartozó linket a Linktree nevű szolgáltatáson belül teszed közzé.
2. Landing oldal létrehozása
A hírlevél feliratkozáshoz követőidnek el kell hagyniuk az Instagram alkalmazást, emiatt fontos, hogy egy jól felépített és átlátható weboldalra irányítsd őket. A kezdőlapodon nem biztos, hogy rögtön megtalálják a hírlevél feliratkozás gombot, ezért érdemes létrehoznod egy kifejezetten a feliratkozásra invitáló landing oldalt.
3. Instagram Story és IGTV használata
A feededben is létrehozhatsz a hírlevél feliratkozásról szóló posztot, de emellett használd ki az Instagram további funkcióit is. A Story és az IGTV tökéletes platform arra, hogy feliratkozókat gyűjts egy-egy jól felépített poszttal vagy videóval. 10 ezer feletti követőszám esetén pedig Story-ban is lehetőséged van linket elhelyezni, ami még egyszerűbbé teszi a hírleveled népszerűsítését.
4. Opt-in egy ellenállhatatlan ajánlatért cserébe
A legtöbben meggondolják, hogy kinek adják meg az adataikat, e-mail címüket, hiszen a spameket senki sem szereti. Éppen ezért készülj valamilyen ajánlattal, csak a hírlevél olvasóinak szóló akcióval, mielőtt arra kéred őket, hogy iratkozzanak fel az e-mail listádra. Az ajánlatról és a feliratkozásra való lehetőségről készíts egy külön posztot.
5. Bepillantás a hírlevélbe
Úgy gondolod, hogy követőid bizalmatlanok, és emiatt nem adják meg szívesen e-mail címüket? Adj nekik bepillantást a legfrissebb hírleveledbe egy Instagram poszt formájában, hogy lássák, milyen érdekes akciókra, tartalmakra számíthatnak tőled.
Képek: Unsplash