fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Dóri   /  5 tipp, amivel megszólíthatod az Y generációt a közösségi média felületeken

A jelenleg 24-39 éves korcsoport a legnagyobb számban képviseli magát a két legismertebb közösségi média felületen: a Facebookon és az Instagramon. A Millennial vagy más néven Y generáció a legerősebb vásárlórétegnek számít: nagy valószínűséggel már van rendszeres jövedelme és megtakarítása is. Az Y generáció – ha nem is születésétől fogva, de – már iskolás korától kezdve részese lehetett az online világ térhódításának, éppen ezért a vásárlói szokásai is nagyban eltérnek a felmenőihez képest. Hogyan lehet rájuk hatni, mi az, amivel egy-egy cég vagy márka felhívhatja magára a figyelmet, és elnyerheti a bizalmukat? Ehhez gyűjtöttünk össze pár tippet.

 

  • Szimpatikus ügyek

Az Y generáció nyitott a világra. Tagjai sokat utaznak, érdeklődnek más kultúrák, nyelvek iránt, és az internetnek köszönhetően több forrásból is tájékozódnak. A társadalmi felelősségvállalás és a környezetvédelem nem ismeretlen fogalom számukra, a köztudatban manapság elterjedt „klímaszorongás” is jellemző rájuk. Éppen ezért keresik az olyan márkákat, akik jó ügyek mellett állnak ki.

Példának itt van a vászoncipőiről híres TOMS márka, akik minden egyes eladott cipő után egy pár cipőt rászoruló gyerekek számára juttatnak el, és már újrahasznosított műanyagból készült termékeket is gyártanak. Vagy a Ruby Cup „Buy one, give one” kezdeményezése: minden eladott menstruációs kehely után adományoznak egy kelyhet a világ azon részén élő lányoknak, ahol a legnagyobb mértékű a menstruációs szegénység. Az egyszer használatos termékek helyett itt is nagy szerepet kap a környezetvédelem.

Forrás: https://www.facebook.com/TOMSHungary/

 

Forrás: https://www.facebook.com/RubyCup/

 

  • Proaktivitás

Megválaszolatlan üzenetek és kommentek, kevés és nem minőségi tartalom, visszajelzés nélkül hagyott negatív vélemények – egy Y generációs rögtön hátat is fordít, ha ezeket tapasztalja egy márka Facebook vagy Instagram oldalán. Ellenben a folyamatos kommunikáció a követőkkel, a negatív visszajelzésekre adott pozitív és kedves válasz, az ötletes és kreatív tartalmak nagy eséllyel megnyerik majd a tetszését, és hamarabb rá is nyomnak a lájk gombra. Ahhoz, hogy még jobban bevonhasd a követőidet is a társalgásba, fontos, hogy időnként aktivitást generáló posztokat is megossz: tegyél fel kérdéseket vagy készítsd egy szavazást valamilyen témában.

 

  • Influencerek bevonása az online kommunikációba

A legtöbb márka már felismerte a lehetőséget az influencerekkel való együttműködésben. A véleményvezérek által reklámozott termékek az Y generáció tagjai számára is eladhatóbbak lehetnek, bár ez is csak akkor igaz, ha a hitelesség is tapasztalható egy-egy poszt mögött. Az influencerek saját közösségükre óriási hatással lehetnek, ezért érdemes megkeresni a saját termékünkhöz, márkánkhoz legjobban passzoló influencert a közös munkával kapcsolatban.

 

  • Egy találó meme

Az Y generáció tagjait egy megfelelően időzített és a kontextusba is jól illő meme-mel nem nehéz megszólítani. Használd a meme-eket a kommunikációdban, de persze nem kell túlzásokba sem esni. Az imgflip Meme Generatornak köszönhetően saját meme-et is létrehozhatsz, vagy kereshetsz a már szöveggel ellátott képek között.

 

  • A követők tartalmának megosztása

Időnként érdemes rákeresned a saját termékedre, márkádra Instagramon, hogy lásd, hány követőd osztott meg tartalmat ezzel kapcsolatban. Akár az oldaladat jelölték meg, akár a hashtagedet használták Y generációs követőid, pozitív lehet számukra, ha ezeket a posztokat te is megosztod (megjelölve rajtuk a kép/poszt készítőjét), lájkolod vagy hozzászólásban megköszönöd a megosztást. Facebookon az oldaladra érkezett vélemények közül is válogathatsz, és megoszthatod őket poszt formájában.

 

Fotók: unsplash.com