We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Ági   /  Hogyan lehet kihasználni a Facebook hirdetéseket a koronavírus idején? (HelloMami esettanulmány)

Az utóbbi hetek jelentős változásokat eredményeztek számos hazai szektorban, főleg a kiskereskedelmi ügyfeleimet és a személyes kapcsolatokat igénylő szolgáltatásokat érintette. A kijárási korlátozások miatt az élelmiszerboltokon és gyógyszertárakon kívül nincs túl sok ember az üzletekben.

Ezzel a helyezettel szembesült a HelloMami üzletek tulajdonosa is, akinek az egyik napról a másikra be kellett zárni a plázákban lévő boltjait.

 

HelloMami

Az évek során Orsi igazi kismamaruha birodalmat hozott létre Budapest 4 plázájában. A kiinduló ötlet az volt, hogy nem kapott elég jó minőségű vagy csinos kismamaruhát az első terhessége alatt, így elkezdett beszállítókat keresni a környékbeli országokból, hogy a legjobbat adhassa a célcsoportjának.

 

Kihívás

A koronavírus terjedése miatt mindenki a lakásába kényszerült karanténba, így nem szívesen mennek az emberek most ruhát vásárolni élesztő helyett.

A helyzet eléggé kilátástalannak tűnt, hiszen az egyik napról a másikra lenullázódottak a bevételek. Gyorsan kellett a helyzetre megoldást találni.

A válságegyeztetések alatt megegyeztünk, hogy előbb elindítjuk az online webshopot. 1 hét alatt sikerült felállítani a rendszert és feltölteni egy induló mennyiségű termékkel.

Működött! Nézzük, hogyan sikerült!

 

Lehetőség

Már működött a kismamafehernemu.hu webshop, amelyhez csak hozzá kellett tenni.

A weboldal mellett egy jól működő Facebook oldal és csoport is rendelkezésre állt, amelyen organikusan jól teljesítettek a posztok és minimális FB költésből is szép számokat tudtak elérni, így könnyen át lehetett strukturálni a vásárlások irányába a fiókot.

 

Melyik termékeket hirdessük?

A cél az értékesítés lehető leggyorsabb maximalizálása volt, ami azt jelentette, hogy nem biztos, hogy van idő tesztelni a webhely összes ruháját külön-külön egy-egy kampány formájában.

Ehelyett közösen határoztuk meg, hogy mely termékekkel kezdjünk.

A koronavírus miatt az otthoni kismamaruhák hirdetésével kezdtünk. Ezek a ruhák passzoltak ebbe a kategóriába:

Hasonlóképpen a hálóruhák is logikus választásnak tűntek. A kismamáknak még jobban kell vigyázniuk, és a veszélyeztetett terhességnél nem is nagyon kelhetnek fel az ágyból.

Ahogyan nőttek a szigorítások és pánikhangulat, úgy csökkentek az estélyi ruhák és az üzleti stílusú ruhák eladása.

Például ennek a csinos ruha típusnak:

Remarketing dinamikus termék hirdetéssel

A Facebook hirdetések szépen tudják növelni az oldal látogatottságát, de elsőre nem biztos, hogy vásárolnak. A remarketing hirdetések emlékeztetik a vevőket, hogy térjenek vissza és fejezzék be a vásárlást.

Az egyik leghatékonyabb kampánytípus a katalógussal kiegészítve, hiszen a vásárlók pontosan azt a terméket látják, amit megtekintettek előtte a weboldalon. A Shopify, Woocommerce és Shoprenter felületen is viszonylag gyorsan el lehet készíteni és összekötni a Facebook Pixel segítségével a hirdetési fiókot.

 

Hellomami példa

Közönség

Milyen célcsoportot használjunk, hogy új vásárlókat érjünk el? Első körben a Lookalike, vagy más néven hasonmás közönségek teljesítenek jól. A lényeg itt, hogy az eddigi vásárlókhoz hasonló tulajdonságú és érdeklődési körű embereket keres a Facebook algoritmusa.

A HelloMami esetében több ezer e-mail cím áll a rendelkezésre, amelyből létrehozzuk az egyéni és hasonmás célcsoportokat. Ha Mailchimp levelezőrendszert használsz, akkor automatikusan össze tudod kötni a FB hirdetéskezelő fiókodat a listával.

Továbbá, a legjobb célcsoport a 20+ nők, akik terhesek a demográfia alapján, ezzel még érdemes szűkíteni a Lookalike célzásokat.

Tájékoztasd a vásárlóidat!

Az események napi szinten változnak a karantén ideje alatt, így folyamatosan érdemes tájékoztatni az ügyfeleket a meglévő social media csatornákon keresztül. A HelloMami együttérző cikket és maszkot ad a megrendelések mellé, jelezve, hogy mennyire fontos számukra a kismamák egészsége.

Eredmények

Egy hónapon belül sikerült minimalizálni a veszteségeket és naponta érkeznek az új megrendelések a webshopon keresztül. Nyilván pénzt kellett fektetni a hirdetésekbe, de minimális összegből is működik a dolog, mivel a válság előtt már egy jól felépített márkának kellett az online kínálatát továbbvinni.

Számos előny is feltűnt a hirdetések futtatása közben:

  • A webhely forgalom háromszorosára nőtt
  • 86 %-kal több Page Like
  • 141 %-kal több interakció a posztok alatt
  • E-mail előfizetők száma is növekedett

Összefoglalás

Váratlan események mindig előfordulhatnak egy vállalkozás életében. Szerencsére legtöbbjük nem érinti súlyosan a mindennapi működést.

Lehet, hogy egy teljesen új üzleti modellt kell kiépítened pár nap alatt, de ha már van egy jól bejáratott márkád, akkor tudsz új embereket bevonzani.

A Facebook hirdetések a következőképpen tudnak segíteni neked ebben:

  1. Vedd észre a jelenben lévő trendeket, mint a HelloMami, aki gyorsan átállt webshopos értékesítésre!
  2. Használj dobozos webshop rendszereket (Woocommerce, Shopify, Shoprenter), amelyek lehetővé teszik, hogy gyorsan el tudj kezdeni értékesíteni!
  3. Használd az e-mail listádat!
  4. Használj hasonmás célközönségeket!
  5. Alapvető fontosságú a dinamikus hirdetések, remarketing és kuponkódok használata!

Mindent egybevéve nem a profit, hanem a vállalat fenntartása a cél, így ne most legyenek drágák a termékeid, hiszen rombolod ebben a helyzetben a márkád értékét.

Utolsó tanács, hogy minden információt megadj a vírussal kapcsolatos működésről, hogy ne ott morzsolódjanak le a vásárlóid.

Ha segítségre van szükséged a beállításokhoz, akkor keress bátran minket a Kapcsolat menüpont alatt lévő elérhetőségek egyikén!