Egy jó content ninja már régen felkészült erre az időszakra, viszont, ha neked nincs, aki segítsen a tartalomgyártásban, akkor mindenképp olvasd el ezt a bejegyzést. A halloween egyre nagyobb népszerűségnek örvend Magyarországon is, emiatt fontos, hogy az online jelenlétedben is valahogyan megnyilvánuljon ez az angolszász ünnep, annak jellegzetes elemei. Emiatt az, aki egyáltalán nem reflektál rá, hátrányba kerülhet. Oké, de mégis hogyan?
1. Az adatokból is látszik a növekvő népszerűség. Google Trends adatok – Halloween kulcsszó 2004-2019 Magyarország
A SocialMediaToday gyűjtése különböző ötleteket, témákat mutat be, melyek az utóbbi években kiemelkedő érdeklődést generáltak a közösségi média felületeken. Összességében elmondható, hogy minél kreatívabban próbálod megközelíteni a témát, annál nagyobb esélyed van a sikerre. Lássuk a listát!
- Sütés-főzés: Food Network
Egy olyan csatorna számára, ahol főszerepben az ételek vannak, ez az időszak egy ziccernek számít. A Food Network alábbi Facebook videós posztja 140 000 megosztást és 71 millió megtekintést generált csupán 5 nap alatt. A kreativitás persze határtalan: jöhetnek a különleges koktélok, aprósütemények, vagy akár az innovatív előételek.
- Szépségipar: Lush Cosmetics és Urban Decay
A Lush már szeptemberben elindította halloweeni kampányát sneak-peek típusú posztokkal. A halloween tematikájú limitált kiadású kollekció posztja remekül teljesített: két hét alatt összesen 3 900 interakciót zsebeltek be organikusan. Ahelyett, hogy egy profi sminkessel együttműködve megalkották volna 2019 legrémisztőbb sminkjét, valami igazán egyedit, egyszerűt és félelmeteset alkottak.
A sminkelős tutorial videók is elég népszerűnek számítanak ebben az időszakban, az Urban Decay viszont tovább ment ennél. A cég megkérte követőit, hogy osszák meg saját videóikat, melyekkel részt vehettek egy versenyben, ahol a nyeremény egy Urban Decay csomag volt. A felhívásuk több mint 17 000 interakciót és több mint 1 000 megosztást eredményezett. Mindez jól mutatja, hogy az olyan típusú kampány, ahol az a cél, hogy követőinket aktívan vonjuk be, továbbra is nagyon hatásos. Amire figyelj: közösségi médium-kompatibilis szabályzatok!
- Ruházati kereskedő: Boohoo
A mémek ebben az időszakban is jó választásnak tűnnek. A brit Boohoo alábbi posztja organikusan is nagyon jól teljesített. A mém kiválasztásánál figyelj arra, hogy a brandedhez, tevékenységedhez releváns tartalmat keress!
- Aktív kikapcsolódás: Walt Disney World
A tavalyi időszak egyik legnagyobb dobása a Disney Worldből érkezett. A kalandpark halloweeni átalakulásáról készült videó közel 240 000 interakciót generált. Ez a bejegyzés amiatt volt sikeres, mert a felhasználók megismerhették azokat a „behind-the-scenes” előkészületeket, melyekkel a valóságban nem találkozhatnak. Emellett persze fontos megemlíteni, hogy ez az időszak szezonnak számít a Disney World életében, emiatt több marketing budget-et is allokáltak rá.
- FMCG: Hershey’s
Egy FMCG brand számára nagyon fontos, hogy a trendekre reflektáljon. Így tett a Hershey’s is, akik alábbi posztjukkal közel 10 000 interakciót generáltak a Facebook oldalukon. A DIY trendhez igazodva készítettek egy rövid videót, melyben bemutatják, hogyan készíthetnek csokoládéikból party falatkákat. Ebben az ötletben az a kiemelkedő, hogy nem tűnik marketingnek, sokkal inkább értékteremtő hatása van a célcsoport körében.