fbpx

We Love Digital

Digital Agency

Kövess bennünket az Instagramon!

Görgess lejebb
back to top
a

We Love Digital

  /  Dóri   /  A tökéletes Facebook hirdetés 3 lépése
A tökéletes Facebook hirdetés 3 lépése

Felkeltette érdeklődésedet a cím, és rögtön ide is kattintottál? Talán lehetne ez a nulladik tippünk: találj ki egy ütős címet, felvezetést, ami kíváncsivá teszi az embereket! Nicholas Kusmich, a világ vezető Facebook-stratégája Facebook-képlet című könyvében végigveszi, hogy mik azok a lépések, amik elengedhetetlenek egy jó és figyelemfelkeltő hirdetéshez. Kihangsúlyozza, hogy ennél a pontnál még nem az a fontos, hogy eladd termékedet vagy szolgáltatásodat. A fókusz egyelőre azon legyen, hogy a hirdetés befogadóit rávezesd arra, hogy kattintsanak, majd a folyamat következő fázisához érkezzenek.

1. lépés: Igenis számít a kinézet!

Amikor görgeted a Facebook hírfolyamot, legtöbbször azoknál a posztoknál ragadsz le, ahol valamilyen érdekes képpel találkozol. A hirdetéseknél az első és legfontosabb, hogy egyrészt mindenképp legyen kép is a posztod alatt, másrészt olyan képet válassz, ami biztosan kitűnik a többi közül! Használd ki az emberi agy intenzív reagálását a képekre, és válassz olyan fotót, ami érzelmeket ébreszt a követőidben! Jó ötlet, ha színes helyett fekete-fehér képet választasz, ez segít, hogy kitűnj a többi poszt közül. Kusmich óva int néhány figyelemfelkeltő trükktől, melyek inkább visszásan hatnak, semmint jó hatással lennének üzletedre. Kerüld a színes kerettel, rikító betűkkel felturbózott képeket, és az sem szerencsés, ha olyan fotót választasz, aminek semmi köze az eladni kívánt termékhez vagy szolgáltatáshoz (gondolj csak a lengén öltözött hölgyekkel reklámozott nagyjából bármire)!

2. lépés: Vesd be a horgot!

A horogra pedig akassz rá egy kérdést, amire igen a válasz! Szeretnél olcsón utazni? Érdekel az egészséges táplálkozás? A kérdésedre igennel válaszolók pozitívabban fognak hozzáállni az egész üzenetedhez. Kusmich szerint „A marketing nem más, mint kis >>igenek<< sorozata, amely a végső, nagy >>igenhez<< vezet.”. A kérdésfeltevés által magasabb pozícióba helyezheted magad, az pedig, hogy szaktekintélyként tekintsenek rád, nem elhanyagolható, hiszen az a cél, hogy követőid elhiggyék: valami olyannal rendelkezel, ami számukra értékes és hasznos lehet.

3. lépés: Érd el, hogy rábólintsanak az üzenetedre!

Biztosan találkoztál már olyan hirdetéssel, amikor egy linkre kellett kattintani, hogy hozzájuss például egy ingyenes e-bookhoz. Az e-book megszerzésének módja azonban előfordul, hogy nem mindenkinek érthető, ilyenkor érkeznek az „Igen, szeretném.” vagy a „Hogyan juthatok hozzá?” jellegű kommentek. Ahhoz, hogy ezt elkerüld, tedd egyértelművé követőid számára, hogy mit is szeretnél tőlük! Írd oda, hogy kattintsanak az alábbi linkre, ezzel segítve őket, hogy mi a következő lépés! Ne feledd, hogy a hirdetés szövegénél még nem adsz el, de ha sikerült elérned, hogy a követőid rábólintsanak az üzenetedre, a landing oldaladra érkezve már potenciális vásárlókká válhatnak!