6 kiskapu, ami segít túlélni a Facebook hírfolyam változásait

2018-01-17
2018-01-17 eszter

6 kiskapu, ami segít túlélni a Facebook hírfolyam változásait

Túlélési útmutató: 6 kiskapu, ami segít vállalkozásodnak életben maradni a Facebook hírfolyam változásai után

A múlt héten a Facebook bejelentette, hogy véget ér az organikus poszt elérés a vállalkozások számára. Az oldalak, vállalkozások és márkák, akik a Facebook oldalukon keresztül is kommunikálnak az emberekhez, újra kell gondolniuk, hogy a jövőben miként fognják elérni a követőiket a Facebookon.

Természetesen a hagyományos Facebook hírcsatorna-hackeket továbbra is használhatod a veszteség kismértékű mérséklésére, de a túlélés érdekében sokkal nagyobb változtatásokra lesz szükség.

Íme 6 stratégia, ami segíthet:

1. Facebook csoportok

A Facebook hírcsatorna az alapján rangsorol, hogy az egyes posztok, milyen mély interakciót váltanak ki – ezek a Facebook csoportokban nagyon jól működnek.

Sőt, a Facebook csoportban található ‚beszélgetések‘ értesítésként is megjelennek a felhasználóknál, amely óriási mennyiségű ingyenes megjelenést jelent.

Úgy gondoljuk, hogy a Facebook csoport, ellentétben néhány más lehetőséggel, tökéletes megoldást nyújthat az új Facebook hírfolyam életbelépése után.

2. Instagram

A vállalkozások közel sem szennyezték az Instagram-hírcsatornát olyan mértékben, mint a Facebookon. Az Instagram üzleti oldalának kiaknázása viszonylag új koncepció, amely csak az elmúlt évben jelent meg.

Különösen jó megoldást jelenthet ez a felület, ha a profilunk Instagram-kompatibilis, mint az utazás, fitness, szórakozási lehetőségek, élelmiszer, fogyasztási cikkek, stb., mivel itt rengeteg ingyenes organikus elérés lehetőség van.

Sajnos, várhatóan egy bizonyos idő után hasonló sors várhat a vállalkozásokra itt is, mint a Facebookon.

3. Facebook hirdetések

Technikailag nem kiskapu, de most a Facebook hirdetés az egyetlen módja annak, hogy a vállalkozások megbízhatóan elérjenek egy adott célközönséget a Facebookon.

A hirdetési költségek az elmúlt években őrületesek voltak, és arra számítunk, hogy ez a tendencia folytatódik. Nem érdemes célzás nélkül minél több látohatót a weboldalra vezetni.

Inkább legyen szuper célzott!

Különösen ezekre a területekre összpontosítsd a hirdetéseidet:

  • Célzott szponzorált posztok: szokatlanul magas interakciós arányokkal, rendkívül olcsó kattintások
  • Remarketing: azoknak az embereknek a célzása, akik már meglátogatták a weboldaladat a közelmúltban. Ez az a csoport, akik a legvalószínűbb, hogy a jövőben vásárolni fognak Tőled.
  • Egyéni célközönségek: olyan, mint egyfajta e-mail marketing, csak a Facebookon. Csak töltsd fel az ügyfél adatbázisban lévő e-mail címeket és telefonszámokat, és látni fogják a nekik szóló hirdetésedet.

4. Facebook Messenger

A Facebook Messenger fantasztikus lehetőséget kínál a marketingesek számára, hogy közvetlenül az ügyfeleiknek küldjenek üzenetet anélkül, hogy másnak is megjelenne.

Hasonlóan működik, mint az e-mail marketing: tudatni tudod az emberekkel a cégeddel kapcsolatos híreket a Messengeren keresztül. Használhatsz automatizált chatbotokat információk megosztására vagy válasz küldésére az érdeklődők számára.

5. Próbálkozz más csatornákkal

Miközben a Facebook organikus elérésnek vége, más (kisebb) csatornák még mindig léteznek.

Mi az alábbiakat preferáljuk:

  • Google
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Website-ok
  • Pinterest

6. Saját márkaépítés

A növekedéshez nem biztos, hogy a Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube stb. a fő marketing csatorna.

Idén mielőtt eldöntenéd, hogy mely csatornákra költesz többet és melyikre nem, tedd fel az alábbi kérdéseket magadnak:

  • Valóban érted a célpiac igényeit?
  • Szolgáltatásod/terméked egyedülálló értékeket képvisel?
  • Egyedi, szokatlan, emlékezetes a megjelenése?

Ezek alkotják egy márka lényegét, amelyek a különböző marketing csatornákon keresztül erősödhetnek.

Koncentrálj először az alapokra, utána jöhet a megjelenési stratégia kialakítása!

Ha elakadtál kérj bátran segítséget: hello@welovedigital.hu

Kövess minket, ha szeretnél még több értékes marketing tippel gazdagodni!


A kép bármilyen módon történő felhasználása, megosztása a logó és weboldal cím megtartásával lehetséges.