Száműzik a vállalkozások posztjait a Facebook hírfolyamból?

2018-01-12
2018-01-12 eszter

Száműzik a vállalkozások posztjait a Facebook hírfolyamból?

A Facebook bejelentette, hogy véglegesen kitiltják a hírfolyamból a vállalkozásokat, márkákat és médiákat. A tegnapi napon bejelentették, hogy annak a hírfolyamnak, amit most ismerünk vége.

A következőket írta egy Facebook posztban Mark Zuckerberg: „Nemrég kaptuk meg a közösség visszajelzését arról, hogy a nyilvános tartalmak, amik a vállalkozásoktól, a márkától és a médiáktól származnak, kiszorítják a barátok és családtagok személyes bejegyzéseit, amelyek a szorosabb kapcsolattartást tennék lehetővé.“

A magyarázat, hogy a közelmúltban rengeteg videó és egyéb nyilvános tartalom robbantotta fel a Facebookot, azóta több a nyilvános tartalom, mint a barátok és család által posztolt bejegyzések – a hírfolyam egyensúlya eltolódott a Facebook valódi céljától, hogy segítse az emberek közötti kommunikációt, kapcsolódást.

Zuckerberg az alábbiakat ismerte el: „Felelősségünknek érezzük, hogy a szolgáltatásunk ne csak élvezetes legyen, de az emberek jólétét is elősegítse. A kutatás azt mutatja, hogy amikor közösségi médiát használunk kapcsolattartásra, az javíthatja a közérzetünket. Egyszerűbben tarthatjuk a kapcsolatot egymással és kevésbé érezzük magányosaknak magunkat, ez pedig hosszútávon összefügg a boldogsággal és az egészséggel. Ezzel szemben, a cikkek olvasása, vagy videók nézése – nem biztos, hogy túl egészséges – még akkor sem, ha azok szórakoztatóak.“

Ezután elmondta a Facebook hírfolyam várható változásait, amelyeknek a célja a hírfolyam algoritmusának megváltoztatása olyan releváns tartalmak irányába, amelyek megkönnyítik a barátokkal és a családtagokkal való kapcsolattartás és interakciót.

A Facebook hírcsatorna jövőjével kapcsolatban Zuckerberg szerint a felhasználók kevesebb nyilvános tartalmat (mint például a vállalkozásoktól, a márkától és a médiáktól érkező posztok) fognak látni, és kevesebb időt fognak tölteni a Facebookon. Ugyanakkor arra is számít, hogy az az idő, amit a Facebook-on töltenek értékesebb lesz.

, ,