Ezért ne hanyagold a közösségi média platformjaidat

2017-12-15
2017-12-15 eszter

Egy amerikai online újság tanulmánya megállapította, hogy a közösségi média a leghatékonyabb módja annak, hogy közönségeddel kapcsolatot hoz létre.

 

A tanulmány alapján az Ezredfordulós generáció nőinek (1970-es évek vége és a 2000-es évek eleje közötti születésűeket „Ezredfordulós” generációnak nevezik) közel 40%-a azt mondja, hogy az Instagram a legjobb módja a márkák számára, hogy elérjék őket.

Még mindig nem vagy biztos benne, hogyan érheted el ezt a demográfiát a márkád üzenetével?

 

 

Az erre a célcsoportra fokuszáló kiadó, a Bustle, végzett egy kutatást, hogy segítsen márkáknak megérteni ezeket a fogyasztókat egy kicsit jobban.

A felmérés során megkérdezett 1000 nő a Bustle törzs olvasója 18 – 34 éves kor közötti és az Egyesült Államokban él. A Bustle kialakította a sajátos Proust Questionnaire kérdőívét – ezt a típusú személyiségkérdőívet a francia író, Marcel Proust népszerűsítette, és róla kapta nevét – hogy többet tudjon meg arról, mik az értékeik, milyen márkákat szeretnek és hogyan kapcsolódnak ezekhez.

Az eredmények szerint az olvasók 81 százaléka szerint a közösségi média a leghatékonyabb módja annak, hogy elérje őket. A Bustle olvasók 40 százaléka úgy gondolja, hogy az Instagram a legjobb és leghatékonyabb közösségi média kapcsolat. Továbbá, 36 százalék a márkát a honlapján keresztül találja meg, ezt követi 35 százalékkal online cikkek, e-mailek.

Amikor valamilyen reklámmal találják szembe magukat, 57 százalékuk szerint a humor és a társadalmi szerepvállalás, a két top téma a márkák marketingjében. Harminchat százalék szerint a társadalmi szerepvállalású reklámok a legjobbak, 33% szerint a motivációs reklámok, 30% pedig a valós forgatókönyv alapú reklámokat szereti.

A Bustle ezen kívül talált még néhány érdekes meglátást az Ezredfordulós generáció viselkedése körül, amelyre nem számított.

Míg a mítosz szerint, hogy a mai fiatalok szülők alagsorában laknak és szuper lusták, a Bustle megállapította, hogy 94%- a az olvasóknak azt mondja, hogy az anyagi biztonság nagyon fontos számára. Manapság elterjedt, hogy a mai fiatalok önzőek. A Bustle a saját Ezredfordulós olvasóinál szeretné ezt is megcáfolni. A női olvasók, 48 százalék azt állítja, hogy önkéteskedik, 63% pedig, azt tervezi, hogy a jövőben többet fog. Az is bebizonyosodott újra, hogy a mai fiatalok hűségesek azokhoz a márkákhoz, amelyek nem csak a profit termelésükkel foglalkoznak. 51% úgy gondolja, hogy a márkáknak vissza kell adnia a társadalomnak, 34% azt mondta, hogy hajlandó lenne több pénzt költeni környezetbarát termékre.

Habár ez a kutatás az amerikai fogyasztói szokásait mérte fel, úgy gondoljuk, hogy Magyaroszágon ebben az esetben hasonló a helyzet. A közösségi média ma az egyik legfontosabb kapcsolat a márka és a fogyasztó között.

Amennyiben cégednek segítségedre lenne szüksége a saját közösségével való kapcsolat kialakításában fordulj hozzánk bizalommal. Építsük együtt ki a márkastratégiádat a megfelelően optimalozálva az egyes platformokra.

Kérj ajánlatot!