10+1 digitális marketing trend, amire figyelned kell 2018-ban

2017-12-15
2017-12-15 eszter

10+1 digitális marketing trend, amire figyelned kell 2018-ban

Itt a december, ami tudod mit jelent… Mindenki a jövő évről és az új trendekről akar beszélni. Összeszedtük az általános marketing előrejelzéseket a 2018-as évre, amelyek valószínűleg befolyásolni fogják a vállalkozásodat.

Íme, ezek 2018 top marketing trendjei!

1. A mesterséges intelligencia használatának elterjedése

A mesterséges intelligencia nem újdonság – sőt, valószínűleg te is folyamatosan kapcsolatba kerülsz vele, amikor hirdetéseket látsz a keresési szolgáltatóknál és a közösségi médiában. Azonban a mesterséges intelligencia használata a marketing területén csak akkor fog növekedni, ha javul a technológia. Ez előreláthatólag a következő években meg fog történni.

2. Az élő videó használatának, és nézettségének szárnyalása

Ez szintén nem egy újdonság, de exponenciálisan növekedni fog. Mindenki szeretne Facebook élő videót. Nemcsak a marketingesek körében népszerű, az emberek is szeretik nézni az élő videókat. Sőt, a felhasználók 80%-a inkább az élő videót preferálja a blogbejegyzéssek szemben. A Facebook szerint, az élő videó 3-szor annyi nézőt fog elérni.

Néhány tipp, hogyan kezdd el használni az élő videót:

  1. Használj élő videofelvételeket az eseményeidnél, hogy a követőid betekintést nyerhessenek a színfalak mögé.
  2. Tarts ünnepi bemutatót és vásárt az élő videóban.
  3. Használj élő videót, hogy a követőidnek bemutasd a munkatársaidat.
  4. Reklámozz exkluzív promóciót bárkinek, aki nézi az élő videódat.

Bármit is teszel, tudasd a munkavállalóiddal és üzletben lévő vásárlókkal, hogy élő videót fogsz forgatni, annak érdekében hogy elkerülhesd az esetleges baleseteket.

3. A mobil videó fogyasztás növekedése

Ha a honlapod, valamint – tágabb értelemben – a marketing stratégiád nincs mobil eszközökre optimalizálva, 2018-ban ideje elkezdeni! A keresőmotorok hátrébb fognak ragsorolni, ha a weboldalad nem mobilbarát. Ezenkívül nem titok, hogy a fogyasztók az életük nagy részét a telefonjukat bámulva töltik.

2018-ban a mobil videó fogyasztás várhatóan 25%-kal fog növekedni, a laptopokon és az asztali számítógépeken való videó megtekintések száma pedig várhatóan csökkenni fog. Előzd meg a konkurenciádat és kezdd el megtervezni a mobil videó stratégiádat! A fent említett élő videó egy remek kiindulópont lehet.

4. Felhasználói élményt adó marketing térnyerése

A felhasználói élmény marketing pontosan az, aminek hangzik: biztosítanod kell, hogy az ügyfelednek jó élménye legyen, amikor interakcióba lépsz vele. A marketingesek 68%-a állítja, hogy a vállalkozásuk egyre jobban összpontosít a felhasználói élményre a marketing stratégia kialakítása során.

 

Az ügyfél tapasztalat rendkívül fontos. Az ügyfelek a vállalkozásodat vagy márkádat a tapasztalataik összeségeként látják. Ez bármi lehet az áruházban tapasztalt kiszolgálástól kezdve, az online üzletkereső használatán át, a Facebookon látott hirdetésekig.

Jó élmények nyújtásával nagyobb a valószínűsége annak, hogy növekedni fog a hűséges vásárlóid száma. Ha a vásárlód pl. rossz kiszolgálást kap vásárlás közben, nem fog újra nálad vásárolni.

Készíts fel mindent a mobil megjelenésre! Már többször említettük, de nem véletlen itt vannak a statisztikák rá:

  • A mobil a legnépszerűbb módja a weben való keresének (51.4%)
  • A laptop második (43.4%)
  • A mobilról érkező keresések száma várhatóan70% körüli lesz 2018-ban. Tehát, ha nem mobil optimalizált a weboldalad a következő évben a keresések 30%-val tudsz gazdálkodni.

5. A tartalom marketing még fontosabbá válik

A tartalommarketing nem egy új trend. Legalábbis reméljük, hogy nem.

Egyre nagyobb lesz a jelentősége, és ez nem csoda – az emberek 70%-a mondta azt, hogy inkább egy cikken keresztül szeretne többet megtudni egy vállalkozásról, mint egy hirdetésből.

Ne feledd, hogy a tartalom marketing számos formát ölthet – blogbejegyzések, videók, infografikák. Elég nehéz, hogy mindent egyedül csinálj a vállalkozás működtetése mellett, így ha erre nincs idő, érdemes kiszervezni a tartalom teremtést, hogy egyszerűsítsd a folyamatokat. Kérj ajánlatot tőlünk!

6. A hangkeresések növekedése

A fogyasztók a hangkeresést bárhol használhatják: telefonokon, okos hangszórókon, laptopokon, tableteken, asztali számítógépeken. Tényleg mindenhol. 2020-ra az összes keresés 50%-a valószínűleg hangkeresés lesz.

A hangalapú keresésre történő optimalizálás érdekében érdemes long-tail kulcsszavakat használni: olyan kifejezéseket, amiket az emberek nagyobb valószínűséggel használnak beszélgetés során.

A tartalom marketing megkönnyíti a hangalapú keresésre való optimalizálást, mert a legtöbb esetben a blogbejegyzésekbe könnyebb beépíteni az előbb említett kifejezéseket, mint a weboldal tartalmába.

7. Reklámáradat a TV-ben (de nem abban a TV-ben)

Ez is egy televízió, de nem az, amit ismerünk. A Facebook, Youtube, Amazon (többek között) saját TV sorozattal rendelkezik. A Netflix és a Hulu exkluzív műsorokat közvetít, amiket csak az ő platformjukon tudsz megnézni. A TV streaming szolgáltatások Emmy-díjakat nyernek. Mivel tudjuk, hogy az emberek videókat néznek mobil eszközeiken, tudjuk, hogy látják ezeket a műsorokat. 2018-ban még többre számíthatunk!

Vajon mit jelent ez a televíziós reklám jövője szempontjából? Ahogyan a TV a digitális világba integrálódik, úgy fogják a cégtulajdonosok egyre inkább a közösségi médiában és a YouTube-on megjelenő hirdetéseket választani, a helyi televíziós reklámok helyett.

8. A közösségi média stratégia lesz a kulcs a követők eléréshez

Egyre nehezebb elérni a célközönséget a közösségi médiában, a frissítések, valamint a folyamatosan változó algoritmusok miatt. Őszintén szólva, egy vállalkozás sincs biztonságban – meg kell küzdeni a közösségi megjelenésért.

Ezért lesz a 2018-as év a kis vállalkozások és a nagy márkák számára egyaránt a stratégián alapuló, értékes közösségi média tervek éve.

Ha vállalkozásodnak segítségre van szüksége, keress minket bizalommal, hogy közösen alakítsuk ki közösségi média stratégiádat.

9. Marketing a Z generáció számára

2018-ban sok vállalkozás fog a Z generáció marketingjére koncentrálni. Érdemes akár már most elkezdeni, mert ez a generáció már majdnem 20 éves. Az elkövetkező évtizedekben ezeknek a fogyasztóknak fogunk hirdetni.

10. Átláthatóság mint a marketing egyik legfontosabb eleme

Az átláthatóság és a bizalom alapvető szempontok, amikor egy fogyasztó helyi vállalkozásokat keres. Mindenki véleményeket olvas. Keresik a közösségi média profilokat. Internetes nyomozást végeznek, mert mindent tudni akarnak az üzletről, mielőtt elmennének oda. Az internet pedig felzárkózik. Az emberek véleményeket hagyhatnak a céged közösségi oldalain, valamint profiljain.

2018-ban valószínűleg nagyobb szerepet fog kapni az átláthatóság, ezért érdemes megerősítened vélemény marketing stratégiádat! Kínálj színfalak mögé való betekintési lehetőséget vásárlóid számára, hogy jobban megismerhessék az üzleti tevékenységedet. Adj egy emberi elemeket, tulajdonságokat a marketingedhez, így több lehetsz mint egy logó, egy termék, vagy szolgáltatás. Légy átlátható 2018-ban, meg lesz a jutalma!

10 + 1. A digitális világ továbbra is hiperlokális lesz

Helyi: mindenki csinálja, ezért neked is kell.

A digitális lehetőségek egyszerűbb eszközöket kínálnak a helyi vállalkozások számára, hogy interakcióba léphessenek a fogyasztókkal – mint valaha. A Google bejegyzések 2017-ben minden vállalkozás számára elérhetőek lettek. A Facebook Localnek köszönhetően a fogyasztók számára a Facebook még lokalizáltabb platform lett.

A Local Services hirdetések megkönnyítik a vállalkozások iránti bizalom kialakulását. Ezek a keresési eredményekben és a közösségi médiában megjelenő hirdetések lehetővé teszik, hogy a helyi vállalkozások versenybe szálhassanak a nagyobb márkákkal – akik egyre jobban a lokális piacokra kezdenek fókuszálni – a fogyasztók figyelmének felkeltésében.

 Ha szeretnél hatékony digitális marketing stratégiát, de nincs rá erőforrásod, vagy megfelelő tudásod, bátran kérd segítségünket. Építsük fel együtt a legjobb online marketing stratégiát 2018-ban!

, , , , , ,